CLS utser Ward Hadaway till sin juridiska rådgivare och representant i Storbritannien

Clinical Laserthermia Systems (CLS) (publ), som utvecklar och marknadsför Interstitial Laser Thermo Therapy (imILTCLS), en poliklinisk värmeinducerad cancerimmunoterapi för varsam och effektiv behandling av de flesta typer av solida cancertumörer, har valt den brittiska advokatfirman Ward Hadaway, med huvudkontor i Manchester, till juridisk rådgivare för CLS på den brittiska marknaden.

- Vi för samtal om möjliga kliniksamarbeten i England och då är det ibland ett krav att vi ska ha en juridisk representant i landet. Ward Hadaway har lång erfarenhet från vår bransch och det känns därför mycket bra att ha den här relationen på plats, säger Lars-Erik Eriksson, VD i CLS.

- Vi är mycket glada över att CLS har valt Ward Hadaway som sin juridiska rådgivare i Storbritannien, säger Melanie Yeomans, Corporate Partner på Ward Hadaway. CLS är verksamt inom ett viktigt område i life science sektorn och vi ser fram emot att arbeta tillsammans med CLS-teamet i deras fortsatta utveckling av en behandling som kan hjälpa miljoner cancerpatienter världen över.

Ward Hadaway är en av Storbrittaniens top-100 advokatfirmor och en av de stora aktörerna i norra England. Ward Hadaway har ca 400 anställda och kontor i Newcastle, Leeds och Manchester. Läs mer på: www.wardhadaway.com

För mer information:
Lars-Erik Eriksson, CEO Clinical Laserthermia Systems AB (publ)

Tel: +46 – (0)702 – 90 33 00
E-mail: lee@clinicallaser.se

Clinical Laserthermia Systems AB (publ), utvecklar och marknadsför en säker, skonsam, effektiv och kliniskt dokumenterad terapi för behandling av solida cancertumörer. Produkten baseras på immunstimulerande interstitiell lasertermoterapi (imILTCLS). CLS är noterade på Aktietorget under symbolen CLS B. Mer information på företagets webbplatser: www.clinicallaser.se och www.imilt.se.

Taggar:

CLS