Gunilla Savring lämnar CLS styrelse på egen begäran

Clinical Laserthermia Systems AB (publ) (CLS), som utvecklar avancerade innovativa produkter för bildledd laserablation med hög precision, meddelar idag att Gunilla Savring, som sedan 2020 är ledamot i bolagets styrelse, har valt att utträda ur styrelsen.

Efter att Gunilla Savring har avgått består styrelsen av fem styrelseledamöter. Enligt bolagsordningen ska styrelsen bestå av lägst tre och högst 10 ledamöter med högst åtta suppleanter.

Kontaktperson:

Hans von Celsing, Styrelsens ordförande

Tel: +44-7788-418 141

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 december kl 13:00 CET.

Dan J. Mogren, t f VD, Clinical Laserthermia Systems AB (publ)
Tel: +46 (0)705 90 11 40 E-mail: dan.mogren@clinicallaser.com

Clinical Laserthermia Systems AB (publ), utvecklar och säljer TRANBERG®|Thermal Therapy System, inklusive specialdesignat sterilt engångsmaterial, för minimalinvasiv behandling av cancertumörer och annan sjukdom i mjukvävnad, enligt regulatoriska godkännanden inom EU respektive USA. Produkterna marknadsförs för bildstyrd laserablation samt för behandling med imILT®, bolagets interstitiella lasertermoterapi med potentiell immunstimulerande effekt. CLS har sitt huvudkontor i Lund samt dotterbolag i Tyskland, USA och marknadsbolag i Singapore. CLS är noterat på Nasdaq First North Growth Market under symbolen CLS B. Certified adviser (CA) är FNCA Sweden AB, Tel: +46 8 528 00 399. E-mail: info@fnca.se.

Mer information om CLS på företagets webbplats: www.clinicallaser.se