Kommuniké från årsstämma i Clinical Laserthermia Systems AB (publ)

Idag, den 17 juni 2015, hölls årsstämma i Clinical Laserthermia Systems AB (publ). Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades. Samtliga beslut fattades med erforderlig majoritet.

Fastställande av resultat- och balansräkning, resultatdisposition och utdelning

Stämman beslutade att fastställa den framlagda resultat- och balansräkningen samt att disponera över bolagets resultat enligt styrelsens förslag i årsredovisningen. Stämman beslutade vidare att ingen utdelning lämnas för räkenskapsåret 2014.

Ansvarsfrihet

Stämman beslutade om ansvarsfrihet åt styrelsens ledamöter och verkställande direktör.

Fastställande av styrelse- och revisorsarvoden samt val av styrelse och revisor

Stämman beslutade att styrelsearvode ska utgå med två prisbasbelopp till styrelseordförande samt med vardera ett prisbasbelopp till övriga styrelseledamöter samt att arvode till revisorerna ska utgå enligt godkänd räkning och i enlighet med sedvanliga debiteringsnormer.

Stämman beslutade vidare dels att styrelsen ska bestå av sex styrelseledamöter, dels att Carl Borrebaeck, Hans von Celsing, Lars-Erik Eriksson, Arne Ferstad, Rolf Kiessling och Karl-Göran Tranberg omväljs som styrelseledamöter samt dels att Hans von Celsing omväljs som styrelseordförande.

Härutöver beslutade stämman att den auktoriserade revisorn Håkan Kantoft omväljs som revisor. Uppdraget gäller till slutet av den årsstämma som hålls under det andra räkenskapsåret efter det då revisorn utsågs.

Beslut om bemyndigande för styrelsen att besluta om nyemission av aktier

Stämman beslutade att bemyndiga styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen, under tiden fram till nästkommande årsstämma besluta om nyemission av aktier, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt.

Antalet aktier som emitteras med stöd av bemyndigandet får motsvara ett belopp om högst 30 MSEK i total emissionslikvid.

Emissionerna ska ske till marknadsmässig teckningskurs, med förbehåll för marknadsmässig emissionsrabatt i förekommande fall, och betalning ska ske kontant.

Om styrelsen beslutar om nyemission med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt ska skälet vara att tillföra bolaget nya ägare av strategisk betydelse för bolaget. I det fall styrelsen på ovan nämnda grunder beslutar om riktad nyemission ämnar styrelsen verka för att bolagets befintliga aktieägare erbjuds möjlighet att teckna i en företrädesemission på motsvarande villkor, en s.k. utsläckningsemission.

Lund i juni 2015

Clinical Laserthermia Systems AB (publ)

STYRELSEN

För mer information:

Lars-Erik Eriksson, CEO Clinical Laserthermia Systems AB (publ)

Tel: +46 – (0)702 – 90 33 00

E-mail: lee@clinicallaser.se

Clinical Laserthermia Systems AB (publ), utvecklar och marknadsför en säker, skonsam, effektiv och kliniskt dokumenterad terapi för behandling av solida cancertumörer. Produkten baseras på immunstimulerande interstitiell lasertermoterapi (imILTCLS). CLS är noterade på AktieTorget under symbolen CLS B. Mer information på företagets webbplatser: www.clinicallaser.se och www.imilt.se.

Taggar:

CLS