Ny artikel om FLA-behandling av prostatacancer publicerad i JVIR. CLS samarbetspartner, Dr Eric Walser, UTMB, är medförfattare.

En ny artikel, avseende behandling med fokal laserterapi (FLA) av prostatacancer har publicerats i

Journal of Vascular and Interventional Radiology (JVIR) Volume 30,Issue 3, March 2019. Sidorna 401-409.e2. Artikeln beskriver behandling och uppföljning av 120 patienter som har behandlats med fokal laserablation vid University of Texas, Medical Branch (UTMB).

- Dr Eric Walsers kliniska arbete inom FLA-behandling av prostatacancer är ett mycket bra stöd för oss i vår marknadsföring av CLS TRANBERG®-system. I studien, som den här artikeln beskriver, ingår inte behandlingar utförda med CLS produkter, vilka sedan en tid tillbaka dock används som standard av Eric Walser, säger Lars-Erik Eriksson, VD i CLS.

Nedan finns en länk till artikeln. Länken kommer att vara aktiv under en begränsad tid framåt.

Clinical Laserthermia Systems AB (publ), utvecklar och säljer TRANBERG®|Thermal Therapy System tillsammans med specialdesignat sterilt engångsmaterial för säker, skonsam och effektiv behandling av cancertumörer. Produkterna marknadsförs för bildstyrd laserablation samt för behandling med immunstimulerande interstitiell lasertermoterapi, imILT®. Bolaget har sitt huvudkontor i Lund samt dotterbolag i Tyskland och USA. CLS  är noterat på Nasdaq First North under symbolen CLS B. Certified Adviser: Västra Hamnen Corporate Finance AB, Tel: +46 40 200 250. E-mail: ca@vhcorp.se. Mer information på företagets webbplats: www.clinicallaser.se