Rolf Ho Bornschein har beslutat att lämna sin roll som CFO på Clinical Laserthermia Systems

Lund – Clinical Laserthermia Systems AB (publ) (CLS) meddelar idag att Rolf Ho Bornschein har beslutat sig för att gå vidare i sin karriär och därmed lämna sin roll som CFO på CLS. Processen att rekrytera hans efterträdare har inletts. Rolf Ho Bornschein, som varit CLS CFO sedan oktober 2022, kommer att fortsätta i sin nuvarande roll under uppsägningstiden.

"Under sin tid som CFO har Rolf spelat en viktig roll i CLS marknadsetablering och kommersialisering av våra laserablationsprodukter i USA, Europa och Asien-Stillahavsområdet samt för vår tillväxtstrategi med ambitionen att nå break-even i slutet av 2025. Inte minst har hans insatser för att säkra bolagets finansiering varit avgörande. Jag tackar Rolf för ett gott samarbete och önskar honom lycka till i framtiden", säger Dan J. Mogren, VD, CLS.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 8 september 2023 kl. 18:30.

Kontaktuppgifter:

Dan J. Mogren, VD, Clinical Laserthermia Systems AB (publ)

Telefon: +46 – (0)705 – 90 11 40

E-post: dan.mogren@clinicallaser.com

Om CLS

Clinical Laserthermia Systems AB (publ) utvecklar och säljer TRANBERG®|Termiska terapisystem, inklusive Thermoguide Workstation och sterila engångsartiklar, för minimalinvasiv behandling av cancertumörer och läkemedelsresistent epilepsi, enligt myndighetsgodkännanden i EU och USA. Produkterna marknadsförs för bildstyrd laserablation och används i studier för behandling med imILT®, Bolagets interstitiella lasertermoterapi för immunostimulerande ablation med potentiell abskopal effekt. CLS har sitt huvudkontor i Lund och dotterbolag i Tyskland, USA och Singapore. CLS är noterat på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet CLS B. Certified Advisor (CA) är FNCA Sweden AB, Tel: +46 8 528 00 399. E-post: info@fnca.se.

För mer information om CLS, vänligen besök Bolagets hemsida: www.clinicallaser.se