Teckningskurs för teckningsoptioner av serie TO 6 B har fastställts till 0,10 SEK per aktie

Lund, Sverige – Clinical Laserthermia Systems AB:s (“CLS” eller “Bolaget”) meddelar härmed teckningskurs för nyttjandet av teckningsoptioner av serie TO 6 B, som emitterades i samband med Bolagets företrädesemission av units som beslutades om på extra bolagsstämma den 8 juni 2023. Teckningskursen för teckningsoptioner av serie TO 6 B har fastställts till 0,10 SEK per aktie och nyttjandeperioden inleds imorgon, den 23 januari 2024.

I samband med Bolagets företrädesemission av units som beslutades om på extra bolagsstämma den 8 juni 2023, emitterade CLS 234 582 810 teckningsoptioner av serie TO 6 B.

Varje teckningsoption av serie TO 6 B berättigar till teckning av en (1) ny B-aktie i CLS under nyttjandeperioden som pågår från och med den 23 januari 2024 till och med den 6 februari 2024. Teckningskursen för TO 6 B har fastställts till 0,10 SEK per aktie, vilket motsvarar sjuttio (70) procent av den genomsnittliga volymvägda kursen för B-aktien enligt Nasdaq First North Growth Markets officiella kursstatistik under perioden från och med 8 januari 2024 till och med 19 januari 2024 avrundat till närmast heltal öre. Vid fullt nyttjande av teckningsoptioner av serie TO 6 B tillförs Bolaget cirka 23,5 MSEK före emissionskostnader.

Vid fullt utnyttjande av TO 6 B kommer antalet aktier i CLS att öka med 234 582 810 B-aktier till totalt 1 570 341 299 aktier (varav 600 000 A-aktier) och aktiekapitalet öka med cirka 2 708 939,05 SEK till cirka 18 134 145,72 SEK. Utspädningen vid fullt nyttjande uppgår till cirka 14,94 procent av kapitalet och 14,89 procent av rösterna.

Fullständiga villkor och anvisningar för teckningsoptioner av serie TO 6 B finns tillgängliga på Bolagets hemsida (www.clinicallaser.se). En informationsbroschyr innehållandes sammanfattande information om Bolaget och optionsinlösen kommer att finnas tillgänglig på CLS, Sedermera Corporate Finance AB:s, Redeye AB:s och Nordic Issuing AB:s respektive hemsidor (www.clinicallaser.se, www.sedermera.se, www.redeye.se, www.nordic-issuing.se).

Viktiga datum

23 januari 2024: Nyttjandeperioden inleds

2 februari 2024: Sista dag för handel med teckningsoptioner

6 februari 2024: Nyttjandeperioden avslutas

6–8 februari 2024: Planerat datum för offentliggörande av utfall av nyttjandegrad

27 februari 2024: Beräknat datum för omväxling av interimsaktier till B-aktier

Rådgivare

I samband med inlösen av teckningsoptioner av serie TO 6 B är Sedermera Corporate Finance AB och Redeye AB Joint Lead Managers. Markets & Corporate Law Nordic AB är legal rådgivare och Nordic Issuing AB agerar emissionsinstitut.

För ytterligare information om teckningsoptioner av serie TO 6 B, vänligen kontakta:

Sedermera Corporate Finance AB

E-post: cf@sedermera.se

Hemsida: www.sedermera.se

Redeye AB

Telefon: +46 (0)8 545 013 30

E-post: info@redeye.se

Hemsida: www.redeye.se

För mer information om CLS, vänliga kontakta:

Dan J Mogren, VD Clinical Laserthermia Systems AB (publ)

Telefon: +46 (0) 70-590 11 40

E-post: dan.mogren@clinicallaser.com

Hemsida: www.clinicallaser.se

Om CLS

Clinical Laserthermia Systems AB (publ), utvecklar och säljer TRANBERG®|Thermal Therapy System, inklusive Thermoguide Workstation och sterilt engångsmaterial, för minimalinvasiv behandling av cancertumörer och läkemedelsresistent epilepsi, enligt regulatoriska godkännanden inom EU respektive USA. Produkterna marknadsförs för bildstyrd laserablation samt används i studier för behandling med imILT®, bolagets interstitiella lasertermoterapi för immunstimulerande ablation med potentiell abskopal behandlingseffekt. CLS har sitt huvudkontor i Lund samt dotterbolag i Tyskland, USA och marknadsbolag i Singapore. CLS är noterat på Nasdaq First North Growth Market under symbolen CLS B. Certified adviser (CA) är FNCA Sweden AB.

Mer information om CLS finns på företagets webbplats: www.clinicallaser.se