Codesign tar AMF Fastigheters driftkontor “backstage”

AMF Fastigheters kontor för drift och förvaltning i Marievik och Södermalm med 10 anställda har flyttat till nya lokaler i Marievik. Konceptet bär namnet Backstage.

När AMF Fastigheter i juni 2013 flyttade till nytt kontor var temat ”Scenen.” När nu driftkontoret får nya lokaler går konceptet under namnet ”Backstage.” Namnet speglar driftpersonalens uppgift att ständigt se till så att vardagen i de olika fastigheterna rullar på enligt plan och att hyresgästerna får all den service som de behöver.

– Precis som på huvudkontoret är merparten av inredningen återanvänd, kakel, kök och mattor kommer från en tidigare hyresgäst. Samtliga armaturer kommer från ett annat hus i området som snart ska rivas. Dessutom har vi rotat i AMF Fastigheters egna källarförråd för en mängd olika detaljer, säger Love Neuschütz, Inredningsarkitekt i projektet.

– Tanken är att konceptet ska bidra till att utmana medarbetarna att tänka utanför boxen. Därför har vi valt att prata i andra termer än de traditionella kontorstermerna. Här har rummen namn efter bland andra Maskören, Inspicienten och Kostymören, säger Linda Tufvasson, Creative Director.

– Min förhoppning är att det nya kontoret ska öka mina medarbetares känsla av att deras arbete är viktigt. De får själva en genomtänkt arbetsplats, något som de ständigt levererar till våra kunder, säger Christina Lindblom, Fastighetschef på AMF Fastigheter för området Marievik.

Hon fortsätter: – Genom det nya kontoret skapar vi också en spännande mötesplats för nya hyresgäster i området Marievik.

Citat

Love Neuschütz, Inredningsarkitekt i projektet