Concent fortsätter att växa och etablerar nytt kontor i Linköping

Linköping: Concent fortsätter att expandera sin verksamhet och förstärker sin närvaro i Mellansverige genom att etablera ett lokalkontor i Linköping. För att leda verksamheten har Henrik Gidmark rekryterats som regionchef.

Henrik kommer närmast från Jernhusen där han arbetat som affärsutvecklare med ansvar för nybyggnation av allt från stationshus till kontor-, handel- och hotellbyggnader på Jernhusens mark. På Concent kommer Henrik främst att fokusera på att skapa små, smarta hyresrätter i bland annat Västerås, Eskilstuna, Karlstad, Örebro, Norrköping, Nyköping, Jönköping, Växjö och Linköping.

– Vi har under många år verkat i Mellansverige, och nu när vi ökar satsningen på regionstäder känns det väldigt bra att öppna ett kontor i Linköping. Vi kommer nu arbeta kraftfullt för att öka antalet bostadsprojekt inom min region, säger Henrik Gidmark.

Det nya kontoret slår upp portarna den 15 december och är en del i en långsiktig expansionsplan för Concent.

– Antalet bostadsprojekt i regionen ökar konstant och denna rekrytering innebär en rejäl förstärkning och tillför bolaget värdefull erfarenhet och kompetens, säger Runar Söderholm, vd på Concent.

Runar Söderholm
runar.soderholm@concent.se

Taggar:

Citat

Vi har under många år verkat i Mellansverige, och nu när vi ökar satsningen på regionstäder känns det väldigt bra att öppna ett kontor i Linköping. Vi kommer nu arbeta kraftfullt för att öka antalet bostadsprojekt inom min region.
Henrik Gidmark