Concent rekryterar affärsutvecklare med lång erfarenhet av stadsutveckling.

Concent fortsätter att expanderar och har anställt Helena Everhed som ny affärsutvecklare. Bolaget har under första halvåret fortsatt att öka projektportföljen med ett antal fina objekt, dels via kommunala anvisningar och dels genom att vi gjort attraktiva förvärv på marknaden. För att kunna hantera den ökade mängden projektintag förstärks nu affärsområdet Affärsutveckling med ytterligare en medarbetare.

Helena kommer närmast från Jernhusen där hon de senaste fem åren bland annat varit ansvarig projektledare inom stadsutvecklingsprojekt med fokus på hållbarhet och lönsamhet. Hon har tidigare arbetat på Skanska Nya Hem och har en civilingenjörsexamen från Lunds universitet.

– Med Helenas gedigna erfarenhet och kunskap inom branschen ser vi att hon i denna strategiska roll kommer att bidra till att stärka vårt affärsområde samt öka tillväxten av bostäder i våra stor- och universitetsstäder, säger Matias Lindberg, vd på Concent.

Helena Everhed tillträder sin tjänst 5 september 2016.

För mer information, kontakta:

Matias Lindberg
matias.lindberg@concent.se

Citat

Med Helenas gedigna erfarenhet och kunskap inom branschen ser vi att hon i denna strategiska roll kommer att bidra till att stärka vårt affärsområde samt öka tillväxten av bostäder i våra stor- och universitetsstäder.
Matias Lindberg, VD på Concent