Concent utvecklar 300 nya bostäder i Gävle

Concent förvärvar en fastighet i Gävle. Uthyrningsbar area beräknas att uppgå till cirka 16 000 kvm. Köpeskillingen uppgår till 28 miljoner kronor.

Concent har träffat överenskommelse av förvärv av fastigheten Sätra 108:20 i Gävle. Sammantaget väntas uthyrningsbar area uppgå till 16 000 kvm fördelat på cirka 300 lägenheter. Tillträde kommer att ske enligt överenskommelse.

Allt som allt planeras två byggnader i block 6 plus 1 våning att byggas. Totalt ska uppskattningsvis 300 lägenheter byggas. Preliminärt planeras lägenheterna att upplåtas med hyresrätt. Beräknad inflyttning väntas ske under det andra kvartalet 2017.

"Gävle är en expansiv kommun och har ett stort behov av bostäder. Bara hos det ledande kommunala bostadsbolaget uppgår bostadskön till nästan 90 000. Just den typ av bostäder vi planerar kommer därför att kunna möta stor efterfrågan”, säger Concents VD Runar Söderholm.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION KONTAKTA:

Runar Söderholm, VD
Epost: runar.soderholm@concent.se

Taggar:

Citat

Gävle är en expansiv kommun och har ett stort behov av bostäder. Bara hos det ledande kommunala bostadsbolaget uppgår bostadskön till nästan 90 000. Just den typ av bostäder vi planerar kommer därför att kunna möta stor efterfrågan.
Runar Söderholm