Idag flyttar de första familjerna in i Ekeby-Almby

Örebro: I Ekeby-Almby, Örebros enda sjönära bostadsområde har Concent utvecklat 12 nyproducerade bostadsrättsradhus om 112 kvadratmeter. Radhusen är nu slutbesiktigade och idag, tisdagen den 1 mars, är det dags för de första familjerna att flytta in.

Med sitt idylliska läge vid Hjälmaren, men samtidigt både Örebro Universitet och Centrum inom 15 minuters avstånd får boende något så ovanligt som ett lantligt centralt boende.

Radhusen är ljusa tack vare stora fönster och öppna planlösningar mellan kök, matplats och vardagsrum. Bostädernas privata rum vetter mot ett lummigt skogsbryn medan du från kök, vardagsrum och balkong kan följa områdets liv och rörelse. Den läckra balkongen med glasräcke och utsikt över Hjälmaren och dess omgivning blir något utöver det vanliga!

Det är viktigt för oss att familjerna som flyttar in är nöjda och att bostäderna håller en hög kvalitet. Det har krävts en noggrann detaljplanering och vi är mycket nöjda med resultatet, säger Michel Fatehnia på Concent.

Borohus är husleverantör och totalentreprenör.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION KONTAKTA:

Michel Fatehnia
Chef Construction Management
michel.fatehnia@concent.se

Citat

Det är viktigt för oss att familjerna som flyttar in är nöjda och att bostäderna håller en hög kvalitet. Det har krävts en noggrann detaljplanering och vi är mycket nöjda med resultatet.
Michel Fatehnia