KOMMUNIKÉ FRÅN ÅRSSTÄMMA I CONCENT HOLDING AB (PUBL)

Stockholm, 23 maj 2017 – Vid dagens årsstämma i Concent Holding AB (publ) fattades följande huvudsakliga beslut.

Resultatdisposition och ansvarsfrihet

Årsstämman fastställde resultat- och balansräkningarna för moderbolaget och koncernen samt beslutade om att balansera bolagets resultat, 182 MSEK, i ny räkning.

Stämman beviljade inte styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet för förvaltningen 2016.

Val av styrelse och styrelsearvode m.m.

Till styrelseledamöter för tiden intill slutet av nästa årsstämma beslutades om omval av Peter Gustafsson, Björn Sahlström och Eva-Lotta Berg Ljungström. Peter Gustafsson valdes som styrelsens ordförande. Mazars omvaldes som bolagets revisor med Johan Kaijser som huvudansvarig revisor.

Stämman beslutade att ett styrelsearvode om sammanlagt 300 000 kronor skulle utgå, varav 200 000 kronor till styrelsens ordförande och 100 000 kronor till ledamot som inte är anställd.

Om Concent

Concent är ett nationellt fastighetsutvecklingsbolag som skapar hem och mötesplatser. Med hjärta, samhällsansvar och finansiella resurser utmanar vi de stora bjässarna i branschen. Det handlar om att skapa ett resultat där kvalitet, miljö, ekonomi och människa är i balans. I praktiken betyder det att vi utvecklar hyresrätter med fokus på ungdomar och studenter, bostadsrätter som fler har råd med och platser där människor möts i form av gallerior, skolor, idrottsarenor med mera. Det goda samhället bygger vi nämligen tillsamman.

Denna information är sådan information som Concent Holding AB (publ.) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 23/5, 2017 kl. 14:30 CET. Detta pressmeddelande finns även tillgängligt online på www.concent.se och www.news.cision.com/se