Halmstads kommun får ny digital kommunikationspartner

Halmstads kommun har precis skrivit på ett nytt fyraårigt avtal om kommunikationstjänster. Kommunens nya partner är it- och kommunikationsföretaget Consid.

Halmstads kommun växer kraftigt och med den ökande befolkningen kommer flera utmaningar. Kommunen måste växa smart och hållbart. Kommunen måste också kommunicera effektivt.Som en del i att utveckla Halmstad för framtiden har kommunen tecknat ett nytt avtal om kommunikationstjänster med Consid. Inom kommunkoncernen finns ett stort antal företag, däribland Destination Halmstad, Halmstads Energi och Miljö, Halmstads Flygplats, Hallands Hamnar samt Halmstad Business Incubator. Avtalet omfattar allt från enklare produktion till kompletta kommunikationskoncept, kampanjer och varumärkesarbete.

Peter Hellgren, vd Consid.

-Det ska bli otroligt spännande att stärka Halmstads kommunikation och att bidra till kommunens arbete att skapa värde för sina invånare. Att avtalet löper under fyra års tid, något som ger en långsiktighet och en möjlighet att förstärka på djupet, säger Peter Hellgren vd Consid.

Consid etablerade sig i Halmstad under hösten 2020 och har vuxit snabbt. De senaste åren har Consid växlat upp inom varumärkesstrategi, design och kreativ kommunikation. Under 2019 förvärvade Consid den strategiska design- och varumärkesbyrån Paradigm i Göteborg och den kreativa byrån Mecka i Borås. Consids har därmed breddat erbjudandet inom kommunikationstjänster och it-konsultbolaget är numera en helhetsbyrå och stark utmanare till de traditionella kommunikationsbyråerna. Det är något som Dagens Opinion rapporterat om.

2021 gjorde Consid sitt starkaste första kvartal hittills och anställde under samma period130 nya kollegor.

Consid är ett av Sveriges snabbast växande företag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget har kontor i Stockholm, Uppsala, Västerås, Örebro, Norrköping, Linköping, Nyköping, Göteborg, Halmstad, Malmö, Helsingborg, Karlshamn, Karlskrona, Kalmar, Ljungby, Värnamo, Växjö, Jönköping, Borås, Karlstad, Gävle och Sundsvall. Consid startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag över 1 000 anställda och omsätter över en miljard kronor. Läs mer på www.consid.se.

Digital transformation

Mobilitet och apputveckling