Silver för Paradigm i Årets byrå

Report this content

Silverplatsen i Årets byrå gick till byrån Paradigm. Det är femte året i rad som den Considägda byrån topplacerade sig i den prestigefyllda branschunersökningen.

Jeanette Arvidsson, vd Paradigm.

-Det är fantastiskt roligt eftersom det handlar om kundnöjdhet och leveransförmåga. Det är värden som är oerhört viktiga för oss. Tävlingen ger oss en bild av hur vår byrå ligger till i relation till våra konkurrenter i Sverige. Resultatet ger också en neutral bild och insikter om vad våra kunder uppskattar, förbättringspotential och inte minst vart marknaden är på väg, som vi aktivt använder i arbetet med byråns utveckling, säger Jeanette Arvidson VD på Paradigm.

Det är femte året i rad som Paradigm placerar sig på prispallen i kategorin varumärke och design, 6-25 Mkr och i år blev det alltså en silverplacering.

Årets Byrå är en årlig bransch- och kundstudie som kartlägger hur nöjda de största kommunikationsköparna är med sina kommunikationsbyråer. Studien genomförs av Regi och startade år 2000 i Sverige. Idag genomförs studien även i Finland och Norge och är den största studien i sitt slag. Kunderna till byråerna utvärderar sina byråer anonymt och bidrar med sina insikter om samarbetet.

- Sedan byrån startade 2008 har vi medvetet arbetat väldigt nära våra kunder och har en rad både långsiktiga och återkommande uppdragsgivare som gjort detta möjligt. Ett nära och fokuserat samarbete har varit en del av byråns dna och något vi aktivt jobbat med, säger Cecilia Hellichius, Client director och en av grundarna till Paradigm.Paradigm förvärvades 2019 av IT- och kommunikationsbolaget Consid som ett led i att stärka Consids strategiska erbjudande. Inom Consid finns idag också ett brett kommunikationserbjudande som sträcker sig från allt inom customer experience, UX-design till content- och kampanjutveckling.
- Det är så klart extra roligt att stå på pallen under ett år med pandemi som inneburit många förändringar för alla branschen, även för Paradigm. Att vi fortsätter att ha en genomgående kundnöjdhet under de omständigheterna gör mig oerhört stolt över alla som arbetar på Paradigm, det är ett fint bevis på hur mycket alla jobbat och slitit under året som gått, säger Jeanette Arvidson.

Consid är ett av Sveriges snabbast växande företag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget har kontor i Stockholm, Uppsala, Västerås, Örebro, Norrköping, Linköping, Nyköping, Göteborg, Halmstad, Malmö, Helsingborg, Karlshamn, Karlskrona, Kalmar, Ljungby, Värnamo, Växjö, Jönköping, Borås, Karlstad, Gävle och Sundsvall. Consid startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag över 1 000 anställda och omsätter över en miljard kronor. Läs mer på www.consid.se.

Digital transformation

Mobilitet och apputveckling