Contractor allt starkare på ledande positioner

Tunga namn i byggbranschen fortsätter att söka sig till Contractor. Senast i raden är Mikael Andersson, som blir Contractors nye arbetschef i Skellefteå.
- Mikael Andersson har ett extremt gott rykte och är exakt den typen av profil som passar in hos oss. Inte minst med tanke på hans erfarenhet av större projekt, säger Contractors koncernchef Fredrik Andersson.

Mikael Andersson kommer närmast från PEAB Sverige AB, som han har jobbat åt i Skellefteå under de senaste fjorton åren. På Contractor ses han som ytterligare en viktig pusselbit som faller på plats i deras utvecklingsarbete:

–  Vi bygger vidare på organisationen och är självklart oerhört nöjda med att Mikael har valt att komma till oss. Det känns tryggt att kunna ha en så här erfaren person på en extremt viktig position i företaget, säger koncernchefen Fredrik Andersson.

Rustade för fler stora projekt

Enligt Fredrik Andersson har den nye arbetschefen ”alla rätt” för sin roll på Contractor.

– Mikael är en erkänt skicklig profil i branschen här i Skellefteå. Med sina tidigare erfarenheter har han en bred kunskap inom alltifrån ekonomi, planering och projektansvar. Dessutom upplever jag honom som både lyhörd och noggrann i sitt arbete. Mikael kommer att ha en central roll hos oss nu när vi är rustade för att ta oss an ännu fler större och mer komplexa industri- och bostadsprojekt, säger Fredrik Andersson.

Enligt Mikael själv finns det tydliga tecken på att han kommer in i företaget i ett läge där det finns tydliga tecken på en positiv trend på marknaden.

Framgångsrika i att skapa förtroende

– Jag tycker att marknadsläget i Skellefteå börjar se riktigt intressant ut och Contractor är bra på att synas lokalt. Helt uppenbart har de varit framgångsrika i sitt arbete med att få förtroenden att hantera många projekt. Det ska bli spännande att få jobba för ett lokalägt företag, med så stark förankring på orten, säger han.

Nu ser Mikael fram emot att möjligheten att som arbetschef hjälpa Contractor i deras fortsatta utveckling:

– Personligen hoppas jag kunna bidra med mitt driv och engagemang. Plus så klart de erfarenheter som jag har samlat på mig genom åren. Samtidigt är jag uppriktigt ödmjuk inför den stora kompetens som redan finns inom Contractor. Förhoppningsvis kan vi komplettera varandra och skapa något riktigt bra framöver.
Mikael Anderson  ny arbetschef p Contractor

Fredrik Andersson