Contractor bygger attraktiva bostäder i Härnösand

Nu står det klart att Contractor Sundsvall kommer att bygga 23 nya lägenheter i Härnösand tillsammans med Conecti. Precis som projektnamnet Utsikten avslöjar handlar det om ett riktigt kanonläge, med havsutsikt från en av Härnöns soligaste platser.

- Det känns verkligen härligt att vi äntligen ska realisera vårt drömhus. Samarbetet med Contractor känns jättebra, säger Conectis vd Mia Wester.

De nya bostadsrätterna ska byggas centralt på Härnön, på en tomt ovanför de så kallade Solbacksvillorna. När Conecti presenterade sin projektidé för Contractor var både det unika läget, idén om husets utformning och visionerna om ett riktigt bra boende avgörande faktorer för att projektet nu blir verklighet.

– Projektidén stämde perfekt in på vår devis att skapa ett levande Norrland, byggt på vanliga människors visioner och drömmar, säger Contractor Sundsvalls vd Stefan Rex.

Säljstart under hösten

Bostadsprojektet omfattar 23 rymliga bostadsrätter på tre till fyra rum och kök, med stora balkonger i sydväst och en fantastisk utsikt mot havet. Lägenheterna kommer att ha gott om förvaring och möjlighet till eget garage. Byggnaden ska dessutom ha en övernattningslägenhet och en gemensamhetslokal. Säljstarten, som sköts av Mäklarhuset, sker under hösten 2021 och byggstarten är planerad till våren 2022

- Vi har ett jättefint samarbete med Conecti och idag lämnar vi in bygglovsansökan till Härnösands kommun. Snart ska vi kunna presentera projektet mer i detalj och påbörja försäljningen, berättar Mats Håkansson som är projekteringsansvarig på Contractor.

En vy frn huset Utsiktens framsida

Mats Håkansson, projekteringsansvarig Contractor
Tel. 070 - 530 80 52
mats.hakansson@contractor.se

Mia Wester, vd Conecti
mia.wester@conecti.se

Koncernen Contractor bedriver sin verksamhet från sex norrländska orter och har som mål att bli det ledande byggföretaget i norra Sverige, med lokalt ägande som en av grundpelarna. Contractor startades redan 1910 och finns i dag i Skellefteå, Umeå, Lycksele, Hemavan och Sundsvall. I koncernen ingår även Contractor Mark i Skellefteå och Hemavan samt fritidshus- och flerbostadshustillverkaren Jörnträhus, Eldabutiken Skellefteå och Contractor Fastigheter. Koncernen med huvudkontor i Skellefteå har ca 400 anställda och omsatte 2020 ca 850 miljoner kronor.

23 nya lägenheter
Uppe på en höjd i Härnösand, med havsutsikt.
Byggnation av bostadsrätter

Mia Wester, vd Conecti
Stefan Rex, vd Contractor Sundsvall
Vi har ett jättefint samarbete med Conecti och just nu arbetar vi med de sista pusselbitarna för att färdigställa bygglovsansökan. Snart ska vi kunna presentera projektet mer i detalj och påbörja försäljningen