Contractor Umeå landar nya projekt för 100 miljoner

Contractor upplever just nu en ordentlig islossning i Umeå. Den senaste tiden har företaget tecknat avtal för ett antal projekt som startar under våren. Totalt handlar det om nya projekt till ett värde av ungefär 100 miljoner kronor.

– Det vi ser nu är resultatet av en målmedveten bearbetning av marknaden, där vi har varit extremt noggranna i alla detaljer, säger Contractor Umeås vd Richard Carlsson.

Efter en lite svalare period vad gäller nya uppdrag har det nu alltså lossnat ordentligt på Umeå-marknaden för Contractor, där de nyligen har landat ett antal intressanta projekt. Företaget ska bland annat bygga ett nytt LSS-boende åt kunden NG Fastigheter och byggnaden för ett nytt kantverk åt Norra Timber på Sävar såg. Dessutom har företaget fått ännu fler uppdrag av det kommunala bostadsbolaget AB Bostaden i Umeå, där renoveringen av 105 lägenheter i kvarteret Professorn på Ålidhem är det största projektet.

Målmedvetna strategival bakom framgångarna

Richard Carlsson menar att det är en genomtänkt och målmedveten strategi som ligger bakom den senaste tidens framgångar:

– Vi har varit noggranna med att identifiera exakt den typ av projekt som vi är intresserade av att bygga och har analyserat tidigare projekt för att kunna lämna så starka och genomarbetade anbud som möjligt. Dessutom handlar det mycket om att bygga goda kundrelationer, eftersom det är viktigt att det stämmer även på det personliga planet om du ska bli vald i konkurrensen, säger han.

Totalt handlar det alltså om ett projektvärde på runt 100 miljoner kronor, vilket är extra imponerande med tanke på situationen som just nu råder i omvärlden.

”Samtliga projekt ska genomföras”

– Helt naturligt finns det en allmänt hög osäkerhetsfaktor just nu på marknaden, men vi har fått försäkringar om att samtliga projekt ska genomföras trots läget som råder just nu. För oss kunde det inte ha varit mer perfekt att ha den vetskapen, berättar Richard Carlsson.

Samtidigt kommer Contractors stora framgångar på projektsidan göra att det krävs tillskott i Umeå vad gäller medarbetare:

– Det stämmer att vi kommer att behöva förstärkning och just nu tittar vi på lösningar kring det. Men det kommer absolut inte som en överraskning och vi är väl förberedda för att hantera uppgången.

För mer information, kontakta:

Richard Carlsson, vd Contractor Bygg i Umeå

Richard Carlsson, vd Contractor Bygg i Umeå.
Richard Carlsson, vd Contractor Bygg i Umeå.