CONVENIENCE STORES SWEDEN - nytt namn på gammal organisation

Branschorganisationen Svensk Servicehandel & Fast Food har bytt namn. Vi heter nu Convenience Stores Sweden.

- Nu heter vi alltså vad vi är.  Våra medlemmar, oavsett om de är butiker, caféer eller restauranger, säljer tid och bekvämlighet i form av produkter, tjänster och måltidslösningar, säger vd Bengt Hedlund.

Anledningen till namnbytet är bland annat att flera konsumentundersökningar visar att ingen vet vad ”servicehandel” är.

- Vi har börjat prata mer och mer om convenience. Inte minst används det i företagsnamn i branschen, säger Bengt Hedlund och berättar att årsstämman tog beslutet om namnändringen den 24 maj.

- Convenience används över hela världen för samma företeelse och bransch och vi är i allra högsta grad en del av detta.

För mer information, kontakta Bengt Hedlund, vd Convenience Stores Sweden AB:
08-505 970 31, bengt.hedlund@svenskservicehandel.se

Convenience Stores Sweden är en branschorganisation för företag inom conveniencebranschen
Organisationen ger ut branschtidningen Convenience Stores News som når samtliga detaljister och många leverantörer inom branschen
www.conveniencestoresnews.se
Convenience Stores Sweden är en del av samarbetet inom organisationen Butikerna

Svensk Servicehandel & Fast Food har bytt namn till Convenience Stores Sweden

- Nu heter vi alltså vad vi är.
Bengt Hedlund