Ny app ger senaste nytt om servicehandel och fast food

Tidningen Servicehandlaren har lanserat en app som ger användarna dagliga nyheter inom området servicehandel och fast food.

- Det känns som ett naturligt steg för att nå ut till hela branschen. Telefonen har man ju alltid inom räckhåll, säger Gunilla Pihlblad, chefredaktör.

Med nyhetsappen befäster Servicehandlaren sin position som branschledande medie. Snabba nyheter blir lätt tillgängliga och därmed också en möjlighet för användarna att på ett enkelt sätt hålla sig uppdaterade.

- Telefonen har man alltid koll på och det är lätt att vid lediga stunder gå in och titta på senaste nytt, säger Gunilla Pihlblad och berättar att Servicehandlarens nya app har en så kallad push-funktion.

- Den använder vi när det är något extra viktigt. Men vi hoppas naturligtvis att man gör det till en vana att kolla sin app dagligen.

Appen ”Senaste nytt från Servicehandlaren” finns idag att ladda ner på App Store och Google Play, Windows phone lanseras inom kort. Söker man på ”Servicehandlaren” så hittar man den snabbt. Ladda ner den nu direkt - den är självklart gratis:

För mer information, kontakta:

gunilla.pihlblad@servicehandlaren.se, 070-550 95 20

Servicehandlaren är en branschtidning som ges ut av branschorganisationen Svensk Servicehandel & Fast Food. Upplagan är 19 500 ex (TS-kontrollerad).

www.servicehandlaren.se

www.facebook.com/SvenskServicehandel