Ny tjänst stärker servicehandeln

Ny tjänst stärker servicehandeln

En helt ny tjänst har inrättats inom branschorganisationen Svensk Servicehandel & Fast Food. En konsulent ska jobba ute på fältet för att dels stötta de handlare som redan är medlemmar i förbundet, dels rekrytera nya.

I samband med förbundsstämman förra året togs beslutet om att förändra organisationen inom Svensk Servicehandel & Fast Food där det tidigare funnits 25 lokalföreningar. Dessa upplöses och i stället bildas fem regioner. Samtidigt inrättar man en ny konsulenttjänst.

- Vi erbjuder förmåner som ger bättre lönsamhet både på kortare och längre sikt. Det gäller inte minst försäkringar och kortinlösenavtal. Många av våra medlemmar behöver stöd och vår konsulent ska vara ett bollplank och ge handlarna hjälp med exempelvis butiksekonomi. I tjänsten ingår även att värva nya medlemmar, säger Bengt Hedlund, vd i Svensk Servicehandel & Fast Food.

Bland de sökande valde man slutligen ut Tommy Åberg som började sitt nya jobb den 14 april. Han kommer närmast från Axfood Närlivs Stockholm där han arbetat som säljare. Han har tidigare arbetat inom ICA och är väl förtrogen med dagligvaruhandel i allmänhet och servicehandeln i synnerhet.

- Jag ser verkligen fram emot att få hjälpa handlarna som jag vet har det tufft på många vis. Dessutom har jag redan under mina introduktionsveckor värvat en handfull nya medlemmar, säger Tommy Åberg som till största delen kommer att återfinnas ute på fältet.

För ytterligare information kontakta:

Bengt Hedlund, vd: 08-505 970 31, 070-862 21 91, bengt.hedlund@svenskservicehandel.se Tommy Åberg, konsulent: 08-505 970 36, tommy.aberg@svenskservicehandel.se Svensk Servicehandel & Fast Food är en branschorganisation för servicehandel och fast food med 1 600 butiker som medlemmar över hela landet. Branschorganisationen ger också ut den oberoende tidningen Servicehandlaren med en upplaga på 18 300 exemplar.

Svensk Servicehandel & Fast Food Box 92073 120 07 STOCKHOLM www.svenskservicehandel.se