Om tobaksreglering i  Almedalen på onsdag

Svensk Servicehandel & Fast Food arbetar för en ansvarsfull tobaksreglering och en ansvarsfull tobaksförsäljning. Folkhälsominister Gabriel Wikström har under våren initierat en utredning för att minska tobakskonsumtionen i Sverige. Vilka konsekvenser kan utredningsförslagen ha för konsumtionen av tobak, handeln med illegal tobak och arbetsvillkoren i handeln?

Vi arrangerar därför ett frukostseminarium där vår vd Bengt Hedlund medverkar tillsammans med Magnus Carlsson, vd för Reitan Convenience  (Pressbyrån/7-Eleven) och representanter för Moderaterna och Socialdemokraterna.

Datum: Onsdagen den 1 juli

Tid: Frukost serveras från 08.30. Seminarium 09.00 – 10.00.

Plats: Italienaren, Hästgatan 2 (bredvid Vinäger)

Anmälan: Senast tisdagen den 30 juni, mejla till: gunilla.pihlblad@conveniencestoresnews.se

För vidare information, kontakta Bengt Hedlund:
bengt.hedlund@svenskservicehandel.se, 08-505 970 31

Svensk Servicehandel & Fast Food är en branschorganisation för företag inom servicehandel och fast food
Organisationen ger ut branschtidningen Convenience Stores News som når samtliga detaljister och många leverantörer inom branschen
www.conveniencestoresnews.se
Svensk Servicehandel & Fast Food är en del av samarbetet inom Convenience Stores Sweden och paraplyorganisationen Butikerna
www.conveniencestoressweden.se