Premiär för X:-tra Akalla

Idag öppnade nya X:-tra Akalla – Coop Butiker & Stormarknaders fjärde X:-tra-butik med fokus på låga priser varje dag, klipp och kampanjer.

För att tillmötesgå de boendes önskemål om en livsmedelsbutik i sitt närområde, träffades i fjol en överenskommelse mellan Coop Butiker & Stormarknader och fastighetsägaren om att överta butikslokalen på Sibeliusgången 19 i Akalla centrum (länk till pressmeddelande nedan). Lokalen, som är placerad i en byggnad planerad att rivas om cirka tre till fyra år för att ge plats åt ett nytt punkthus, har sedan tillträdet den 1 januari renoverats, anpassats, inretts och fyllts med livsmedelsvaror.

– Det är verkligen roligt att kunna öppna och erbjuda Akallas, Husbys, Kistas och Järvafältets invånare ett nytt och fräscht lågprisalternativ. Vårt ledord ”alltid schyssta priser” står i centrum och vi kommer varje dag att erbjuda bra priser i en fin butik med trevlig och serviceinriktad personal. Sortimentet har utgått ifrån vad vi vet att kunderna vill ha med en mix av de populäraste och mest prisvärda varorna blandat med välkända märkesvaror och en stor frukt- och gröntavdelning. Att etablera X:-tra just nu och just här känns fantastiskt vältajmat, mina medarbetare och jag ser mycket fram emot att hälsa kunder och medlemmar hjärtligt välkomna, säger butikschef Erik Norlin.

Nya X:-tra Akalla har ett starkt priserbjudande med välkända varumärken till bra kvalité och för att ytterligare förstärka priserbjudandet erbjuds varje vecka flera klipp och kampanjer. Eftersom X:-tra är en del av Coop kan kunderna nyttja alla de fördelar som finns med att vara medlem. Butiken är på 750 kvadratmeter, bemannas av butikschefen tillsammans med elva medarbetare och har öppet måndag till lördag klockan 08 till 21 och söndag klockan 09 till 21.

Vi är mycket glada för det konstruktiva samarbetet som har gjort denna satsning möjlig. X:-tra Akalla har varit mycket efterfrågad, vilket gör det extra roligt att komma in och erbjuda en inspirerande kvalitetsbutik med fokus på färskvaror, personlig service och ett starkt priserbjudande. Många kunder vill göra en bra affär och samtidigt ha pengar över till annat och här har X:-tra en tydlig roll att spela, säger Meta Persdotter, vd för Coop Butiker & Stormarknader.

Med denna butik har Coop Butiker & Stormarknader fyra X:-tra i sitt butiksnätverk, två i Stockholm, en i Motala och en i Norrköping.

231128 Coop Butiker & Stormarknader öppnar sin fjärde X:-tra https://news.cision.com/se/coop-butiker---stormarknader/r/coop-butiker---stormarknader-oppnar-sin-fjarde-x-tra,c3887720