Coor förlänger avtal med Det Norske Veritas Eiendom (DNVE)

Det förlängda avtalet avser drift och underhåll av DNVE:s fastigheter i Høvik utanför Oslo, och består av fasta abonnemangstjänster och möjlighet till projektvolymer som uppskattas till minst 25 MNOK per år. Avtalet löper i två år med möjlighet till förlängning i ytterligare två år.

Det Norske Veritas Eiendom (DNVE) har sitt huvudkontor i Veritasparken, som ligger i Høvik utanför Oslo. Samarbetet mellan Coor och DNVE inleddes 2005 och innebär att Coor ansvarar för att utveckla och sköta drift- och underhållstjänster i DNVE:s fastigheter, som motsvarar en yta om 100 000 kvm, samt skötsel av parkytor i Veritasparken.

- Det händer mycket på Coor i Norge just nu. I januari offentliggjordes köpet av fastighetsbolaget OBOS Eiendomsdrift AS och under maj tecknades avtal om förvärv av det norska serviceföretaget West Facility Management. Coor i Norge har idag 1 400 medarbetare och omsätter cirka 2 miljarder kronor. Vi ser fortsatta affärsmöjligheter på den norska marknaden, säger Mikael Stöhr, vd och koncernchef på Coor.

- Vi är mycket stolta och glada över samarbetet med DNVE, som är en av våra äldsta kunder i Norge. Vi är därför extra glada över att DNVE ger oss förnyat förtroende. Vi utvecklar löpande våra tjänster och vår leverans så att de stödjer DNVE och alla besökare i Veritasparken på allra bästa sätt, kommenterar Nikolai Utheim, vd, Coor i Norge.

Mer information, pressbilder etc. finns på www.coor.com. För ytterligare information, kontakta:

Mikael Stöhr, Vd och koncernchef, Coor
mikael.stohr@coor.com