Corem tecknar hyresavtal med WSP i Örebro Entré

Corem har tecknat ett 3-årigt hyresavtal med WSP avseende cirka 1 520 kvm kontorsyta i nybyggda Örebro Entré, fastigheten Olaus Petri 3:234.

Uthyrningen avser den första etappen av projektet, där Scandic Hotels under 2022 var först ut med att flytta in. Med uthyrningen till WSP är Örebro Entré uthyrd till cirka 75 procent. Inflyttning beräknas till första kvartalet 2024.

Örebro Entré, som vid färdigställande kommer att innefatta cirka 18 800 kvm yta, är beläget vid norra infarten till Örebro centrum med ett utmärkt läge för både tåg- och bilburna besökare. Området ligger inom kommunens beslutade satsning Pulsådern Örebro. Den andra etappen av projektet avser om- och påbyggnad om totalt cirka 10 200 kvm av en före detta postterminal, främst till moderna kontorsytor. Här har avtal tidigare tecknats med Trafikverket och Länsstyrelsen Örebro.

”Det är glädjande att se att hyresgäster uppskattar de välbelägna, moderna och funktionella ytorna vi färdigställer i projektet Örebro Entré. Vi hälsar WSP varmt välkomna till oss på Corem”, säger Eva Landén, VD på Corem.

Eva Landén, VD, 010-482 76 50, eva.landen@corem.se
Roger Olsson, Affärsområdeschef Projektutveckling, 010-482 71 56, roger.olsson@corem.se

Org. nr: 556463–9440