Henrik Fagrenius utsedd till VD och koncernchef för CTEK

Styrelsen för CTEK AB har utsett Henrik Fagrenius till ny VD och koncernchef. Henrik Fagrenius kommer att efterträda Ola Carlsson, tillförodnad VD, under andra halvåret 2023.

Henrik Fagrenius är för närvarande President EMEA, Dometic Group AB. Han har tidigare varit VD och koncernchef för Leax Group AB och haft flera befattningar inom Scania i Sverige och internationellt. Henrik har en civilingenjörsexamen från Lunds Universitet och en civilekonomexamen från Stockholms Universitet.

”Efter en grundlig och robust sökprocess är vi mycket glada att kunna välkomna Henrik Fagrenius till CTEK. Henrik Fagrenius starka och moderna ledarskap, breda internationella erfarenhet och erfarenhet inom bland annat fordonsindustrin gör honom till rätt person att leda det fortsatta genomförandet av CTEKs strategi och ta CTEK tillbaka in på en stark tillväxt- och lönsamhetsresa”, säger CTEKs styrelseordförande Hans Stråberg

”Jag är mycket glad och tacksam för möjligheten att leda CTEK, ett mycket respekterat företag inom sin bransch. CTEK har en tydlig strategisk inriktning och jag ser fram emot att engagera mig i organisationen och ytterligare påskynda den pågående omvandlingen till en ännu mera kundfokuserad, innovativ, lönsam och hållbar verksamhet”, säger CTEK:s tillträdande VD och koncernchef Henrik Fagrenius.

Denna information utgjorde före offentliggörandet insiderinformation och är sådan information som CTEK AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruks-förordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 15 maj 2023 klockan 18:15 CEST.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Företaget utvecklar en rad olika produkter för fordonsbranschen, från 12V & 24V-laddare till laddningslösningar för elfordon. Produkterna säljs via globala distributörer och återförsäljare, till fler än 50 av världens ledande fordonstillverkare samt genom laddningsoperatörer, fastighetsägare och andra organisationer för att ge tillgång till el-laddningsinfrastruktur.

Läs mer på CTEK:s webbplats: www.ctek.com

CTEK’s aktie är noterad på Nasdaq Stockholm Mid Cap, och handlas under tickern CTEK.