Customer Experience Management på Mobile World Congress 2014

Cybercom lanserar sin tjänst Customer Experience Management (CEM) för världens främsta mobiloperatörer under Mobile World Congress den 24-27 februari. Välkommen till Hall 7.

Cybercom presenterar sina erfarenheter och kundreferenser från CEM-uppdrag hos operatörer i Mellanöstern och Afrika.

Användarnas kvalitetskrav och förväntningar på operatörerna ökar kontinuerligt. CEM är rätt metod för att skapa en bättre användarupplevelse och för att möta abonnenternas behov, förväntningar och kunna minska antalet abonnenter som lämnar.

Med 20 års erfarenhet av att leda och förbättra kvaliteten i mobilnät, kan vi lansera en prenumerationsbaserad CEM-tjänst som eliminerar gapet mellan de traditionella nätverksbaserade kvalitetsindikatorerna och den faktiska kundupplevelsen, säger Conny Karlsson, VD, Cybercom International.

Kundupplevelsen beror på mycket annat än bara nätets prestanda och handlar i hög grad om vilken helhetsupplevelse användarna får när de använder de tjänster och funktioner som erbjuds. Cybercoms tjänst mäter och förbättrar kundupplevelsen med hjälp av unika verktyg och korrelerar upplevd faktisk kvalitet med kvaliteten på tjänsten via definierade KPI:er. Tjänsten täcker alla aktuella trådlösa tekniker, bland annat 3G+, 4G, CDMA, EVDO och WiFi och metoden inkluderar realtidsrespons från slutanvändarna.

Genom Cybercoms CEM-tjänst har operatörer kunnat förbättra upplevelsen hos sina abonnenter genom till exempel färre tappade samtal, ökad datahastighet och förlängd batteritid. Detta har gett en högre genomsnittlig omsättning per kund (ARPU) och har säkerställt bättre upplevelse och högre kundtillfredsställelse av operatörens tjänster.

På Mobile World Congress kommer Cybercom att göra ytterligare två presentationer.

Vi är glada över att kunna meddela att Cybercom utökat sin närvaro vid årets MWC-mässa på grund av fordonsindustrins stora intresse för vårt koncept Infotainment-On-A-Stick. Det kommer att presenteras tillsammans med vår internationellt etablerade produkt blueGO, berättar Bo Strömqvist, försäljningschef, Cybercom Group.

Cybercom hälsar dig välkommen till Hall 7

• Cybercom Polen i monter nummer 7M27
  • Business Sweden i monter nummer 7E41 och 7F41

Demonstrationer:
Cybercoms Infotainment-On-A-Stick – ett initiativ och infotainmentkoncept för fordon som riktar sig till fordonsindustrin och är baserat på utvecklingen på konsumentelektronikområdet med SmartTV-stickor och mobiltelefoner. (Hall 7, nr 7M27)

Cybercom blueGO – ett Bluetooth®-mjukvaruramverk med den funktionalitet som krävs i ett Bluetooth®-baserat infotainmentsystem för fordon. Det stödjer handsfree-telefoni i bilen, inklusive avancerad telefonbokssynkronisering, ljudströmning från en iPod eller andra Bluetooth-mediaspelare, samt uppringda nät för internetåtkomst. blueGO erbjuder teknikledande interoperabilitet och används idag av världsledande märken inom fordonsbranschen. (Hall 7, nr 7M27)

Customer Experience Management – se ovan (Hall 7, nr 7M27, 7E41, 7F41)

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Bo Strömqvist, Säljchef, Cybercom Group +46 704 452 520
Conny Karlsson, VD, Cybercom International Connectivity Management +65 9837 3016
Kristina Cato, Kommunikations- och IR-chef, Cybercom Group +46 708 644 702

Om Cybercom
Cybercom är ett IT-konsultbolag som hjälper ledande företag och organisationer att ta tillvara den uppkopplade världens möjligheter. Bolagets expertisområden täcker hela ekosystemet inom kommunikationstjänster. Cybercoms hemmamarknad är Norden, därtill erbjuder bolaget global leveranskapacitet för lokala och internationella affärer. Cybercom grundades 1995 och är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Stockholm.

Taggar: