Cyxone förvärvar Asperion som strategisk rådgivare

Cyxone AB (publ), ett bioteknikföretag inom autoimmuna sjukdomar, meddelar att de engagerat Asperion Sociedade Unipessoal Lda som långsiktig strategisk rådgivare.

Asperion är verksamma inom strategisk affärsrådgivning och investor relations inom life-science sektorn med syfte att öka värdeskapande och avkastning i ägarledet.

”Det är verkligen kul att få dela nyheten med att vi nu börjar jobba med Asperion lett av Annika Espander. Annika har varit instrumentell för många nordiska life-science bolag genom åren och kommer in med oerhört mycket erfarenhet från branschen, både vad gäller värdebyggande utvecklingsstrategi så väl som finansieringsstrategi. ”, säger Carl-Magnus Högerkorp, VD Cyxone.

Carl-Magnus Högerkorp, VD
E-post: carl.hogerkorp@cyxone.com

Cyxone AB (publ) (Nasdaq First North Growth Market: CYXO) utvecklar sjukdomsmodifierande behandlingar för sjukdomar som reumatoid artrit och multipel skleros. Rabeximod är en fas 2-läkemedelskandidat som utvärderas för möjlig behandling av reumatoid artrit. T20K är ett fas 1-läkemedelskandidat för behandling av multipel skleros. Certifierad rådgivare är FNCA Sweden AB. För mer information, besök www.cyxone.com