Cyxone kommenterar utfallet i företrädesemissionen

Cyxone (publ), meddelade igår utfallet i företrädesemissionen, vars teckningsperiod avslutades den 21 november 2023. Teckningsgraden av aktier med stöd av teckningsrätter utgjordes av cirka 24,4 procent av företrädesemissionen och den totala teckningsgraden blev cirka 55 procent. Cyxone stärker därmed kassan med cirka 20 MSEK före emissionskostnader.

Teckningsgraden av aktier med stöd av teckningsrätter tyder på ett starkt stöd från befintliga aktieägare, och emissionslikviden tar bolaget genom de planerade aktiviteterna fram till 2025.

”Jag är glad och tacksam över det stöd som våra aktieägare har visat Cyxone med den här responsen. Det känns positivt och stärkande att trots utmanande ekonomiskt läge se att så många av våra befintliga ägare ser värdet i bolaget och den potential våra projekt har. Vi har många spännande aktiviteter framför oss och jag ser med tillförsikt fram emot det fortsatta utvecklingsarbetet med både T20K för MS och rabeximod för ledgångsreumatism”, säger Carl-Magnus Högerkorp, VD för Cyxone.

Carl-Magnus Högerkorp, VD
E-post: carl.hogerkorp@cyxone.com

Cyxone AB (publ) (Nasdaq First North Growth Market: CYXO) utvecklar sjukdomsmodifierande behandlingar för sjukdomar som reumatoid artrit och multipel skleros. Rabeximod är en fas 2-läkemedelskandidat som utvärderas för möjlig behandling av reumatoid artrit. T20K är ett fas 1-läkemedelskandidat för behandling av multipel skleros. Certifierad rådgivare är FNCA Sweden AB. För mer information, besök www.cyxone.com