Cyxones CMO avgår

Cyxone (publ) meddelar idag att Chief Medical Officer (CMO) Cornel Pater lämnar företaget med omedelbar verkan av personliga skäl. Den planerade fas 2b-studien i reumatoid artrit (RA) går framåt och arbetsuppgifterna kommer under en övergångsperiod att täckas av Cyxones ledningsgrupp och medicinska rådgivare. Rekrytering av ny CMO har påbörjats.

”Vi går framåt med fas 2b-studien i RA och ser inga omedelbara utmaningar medan vi letar efter en ny CMO. Jag vill tacka Cornel för hans engagemang och värdefulla bidrag till Cyxone under den tid han har varit hos oss”, kommenterar VD Tara Heitner.

Email: tara.heitner@cyxone.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 februari 2022, kl. 08.30.

Cyxone AB (publ) (Nasdaq First North Growth Market: CYXO) utvecklar sjukdomsmodifierande behandlingar för sjukdomar i immunsystemet såsom reumatoid artrit och multipel skleros såväl som för akuta respiratoriska sjukdomstillstånd som orsakats av virus. Rabeximod är en läkemedelskandidat i Fas 2 och utvärderas som behandling för reumatoid artrit och måttlig covid-19. T20K är en läkemedelskandidat i Fas 1 för behandling av multipel skleros. Certified Adviser är FNCA Sweden AB, telefon: 08-528 00 399, e-post: info@fnca.se. För mer information besök www.cyxone.com.