Dala Energi Fibernät väljer Zitius som kommunikationsoperatör i fortsatt storsatsning på fiberutbyggnad.

Efter nyligen genomförd upphandling är det nu klart med bytet till Zitius, Sveriges största kommunikationsoperatör (KO) och en del av TeliaSonera-koncernen.

– Försäljningen har gått över förväntan i år och efterfrågan är mycket stor. Vi har redan klarat våra högt uppsatta försäljningsmål. Att vi nu också kan erbjuda Sveriges största kommunikationsoperatör innebär att vi kommer att kunna erbjuda fler tjänsteleverantörer än tidigare, berättar Kent Byman, marknadschef på Dala Energi.

Zitius har varit kommunikationsoperatör på den svenska marknaden sedan 2003. Med den senaste tekniken säkerställer Zitius en hög kvalitet och möjliggör ett brett tjänsteutbud av TV, telefoni och bredband från de starkaste tjänsteleverantörerna.

– För våra befintliga kunder startar arbetet med övergången till den nya tekniska plattformen nu i höst och slutförs våren 2016. Nya kunder som vi ansluter efter den 15 oktober 2015 får den nya plattformen och Zitius som kommunikationsoperatör från start, berättar Henrik Bernhardsson, affärschef på Dala Energi Fibernät.

– Vårt samarbete med Dala Energi Fibernät innebär att deras kunder får tillgång till marknadens bredaste utbud av tjänster i fibernätet. Vi är stolta över att ha fått förtroendet och ser fram emot ett fortsatt gott samarbete, säger Linda Hernström, tf VD för Zitius

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Kent Byman, Marknadschef, Dala Energi AB: 076-525 49 49

Henrik Bernhardsson, Affärschef, Dala Energi Fibernät AB: 076-525 49 87

Linda Hernström, tf VD för Zitius AB: 0767-64 35 34

Dala Energi-koncernen har till uppgift att äga och driva infrastruktur för produktion och distribution av el och värme samt kommunikationslösningar. Vi omsätter drygt 240 Mkr och har ca 33 000 kunder. I vår vision vill vi vara en drivkraft för bygdens utveckling och aktivt bidra till en minskad miljöpåverkan. Vi vill att våra kunder, partners och leverantörer uppskattar oss för vårt affärsmässiga och värdeskapande arbetssätt. Våra aktieägare är idag över tre tusen privata ägare och tre kommuner; Leksand, Rättvik och Gagnef.