Lars-Erik Löf lämnar rollen som utvecklingsansvarig

Lars-Erik har Löf, utvecklingsansvarige samt medlem av koncernledningen, har meddelat att han önskar avsluta sin anställning på Dala Energi.

Bengt Östling, vd Dala Energi:

– Det är tråkigt att Lars-Erik lämnar oss och går vidare i arbetslivet. Lars-Erik har varit en mycket stor tillgång och drivkraft för att utveckla Dala Energi. Med sitt engagemang för bygden och Dala Energi har han bidragit till att Dala Energi ligger i framkant. Jag vill tacka Lars-Erik för betydande insatser för Dala Energi under de gångna åren och önskar honom all lycka i hans framtida karriär

Lars-Erik Löf, utvecklingsansvarig Dala Energi:
– Det har varit en lärorik och givande del av mitt yrkesliv och en förmån att ha bidragit till bolagets framgång tillsammans med duktiga och dedikerade medarbetare. Förändringen av energisystemet kommer vara en stor utmaning i framtiden och det sker under ökat tryck på förändringar i olika former.

En rekryteringsprocess för att hitta Lars-Eriks ersättare kommer att inledas inom kort.

Dala Energi erbjuder lösningar inom energi och digital kommunikation som hjälper människor och företag att leva och utvecklas i vår bygd på ett enkelt, effektivt och hållbart sätt. Vårt fokus ligger på att leverera en kundupplevelse som är lite mer och genom att satsa vidare på våra fokusområden Kund-Medarbetare-Hållbarhet och Ekonomi hoppas vi att vi når vår vision: Tillsammans för bygdens bästa investering. Dala Energi-koncernen omsätter ca 300 Mkr och har ca 34 000 kunder. Tillsammans är vi ca 80 medarbetare och finns idag med verksamhet i Rättvik, Leksand, Gagnef och Säter. Ett ägande i Dala Energi är ett ägande i en lokal drivkraft med syfte att ge ekonomisk avkastning, en sund samhällsutveckling och en hållbar miljö. 4 400 privata aktieägare och tre kommuner; Leksand, Rättvik och Gagnef gör detta möjligt.