Nu går vi vidare- vi ansluter nu Gamla och Nya Käringberget i Leksand och Nyheden i Rättvik.

Vår fiberkampanj har nu varit i gång någon månad och vi börjar se resultatet av våra säljinsatser. Glädjande nog är intresset stort och i några områden kan vi redan nu övergå till installationsfasen.

Vi är väldigt glada för att intresset för en fiberanslutning till Dala Energi Fibernät har varit så stort.
Tack vare den positiva responsen kan vi nu påbörja anslutning och byggnation av fibernätet i Gamla och Nya Käringberget i Leksand samt i Nyheden i Rättvik.

-Det här visar att vi är på rätt väg med vår fibersatsning - att erbjuda fiberanslutning till fastighetsägare runt om i våra kommuner säger Kent Byman, marknadschef på Dala Energi.

-En av anledningarna till det stora intresset kan vara att den nya tekniken fått ett allt större genomslag bland boende och företagare samt att man också ser fördelarna med en fiberanslutning till sin fastighet. Dessutom har vi i vårt kampanjerbjudande kunnat föreslå flera olika betalningsalternativ som också kan ha varit en bidragande orsak. Jag tror också att man värdesätter att vi är lokala, finns nära till hands och arbetar för bygdens utveckling fortsätter Kent Byman.

Med fibernät installerat uppgraderas fastigheten för framtiden och ger dig tillgång till bland annat en överlägsen kommunikationsteknik som skapar möjligheter – och sänker dina kostnader. När fibern är installerad kan du sänka dina kostnader för telefoni, TV och bredband med upp till 30 procent (källa: Post- och Telestyrelsen). Investeringen blir intjänad inom några år och fastigheten ökar i värde.

Det finns många fördelar med fiber som inte bara berör TV, telefoni och internet. Det handlar också om ett växande antal av tjänster som underlättar din vardag, som vård, larm, bevakning och mycket mer. Dala Energi erbjuder också lokala bredbandsleverantörer i tjänsteutbudet.

Nu fortsätter vår fiberkampanj
Vi fortsätter vår fibersatsning och kommer att rulla ut område för område där vi erbjuder en anslutning till Dala Energi Fibernät.
Håll utkik efter när vi knackar på din dörr!

Kontaktpersoner:
Kent Byman, Marknadschef