Nu gräver vi ner framtiden!Fler områden klara för anslutning till Dala EnergiFibernät.

Vår fiberkampanj har nu varit i gång någon månad och vi börjar se resultatet av våra säljinsatser. Glädjande nog är intresset stort och i några områden kan vi redan nu övergå till installationsfasen.

Vi är väldigt glada för att intresset för en fiberanslutning till Dala Energi Fibernät är så stort. Tack vare den positiva responsen har vi påbörjat anslutning av Gamla och Nya Käringberget i Leksand samt Nyheden i Rättvik och kan nu fortsätta med anslutning av Burhagen i Säter och Ersholen i Mockfjärd samt Västanå i Rättvik.

Peter Lindqvist nybliven fiberkund på Gärdesvägen i Leksand, tvekade inte när erbjudandet från Dala Energi kom.
-Så pass påläst är jag, att jag insett att fiber är framtiden och att få vara en av de första som gör övergången känns jättebra. Att välja det lokala alternativet framför större nationella företag känns självklart. Det känns verkligen att Dala Energi bryr sig om bygden och de tar ansvar hela vägen från grävning och håltagning till installation och hjälper även till att få igång elektroniken när det är installerat och klart.

-Vi är några aktörer på marknaden just nu och vi levererar i stort sett samma produkt men vi har en stor fördel. Vi finns lokalt och de lokala tjänsteleverantörerna som finns med i vårt nät har bättre priser än de som finns hos konkurrenterna. För en normal villaägare handlar det om flera hundralappar i månaden som man kan spara på att välja oss. Viktigt att notera är att vi också erbjuder en komplett installation och tar fullt ansvar för all utrustning avslutar Kent Byman.

Fiberkampanjen fortsätter
Vi fortsätter vår fibersatsning och kommer att rulla ut område för område där vi erbjuder en anslutning till Dala Energi Fibernät. Håll utkik efter när vi knackar på din dörr!