Analyst Group: Intervju med DexTech Medicals VD Anders R. Holmberg

Analyst Group har intervjuat DexTech Medicals VD Anders R. Holmberg.

Intervjufrågor:

1. Under juni månad publicerade ni positiva follow-up-resultat avseende fas IIb-studien för OsteoDex och målbilden är nu att teckna ett licensavtal innan utgången av 2020. Kan du berätta lite mer om hur ni arbetar för att uppnå detta mål?

2. Novocure är det enda bolaget i världen som delar den verkningsmekanism som ni använder. Jämfört med Novocure, hur ser du på potentialen i DexTechs plattform?

3. Trots framgångsrika studieresultat under våren så har värderingen av aktien sjunkit från 82 kr i april till att nu handlas omkring 39 kr. Vilka faktorer anser du är viktiga att bevaka under hösten utifrån ett investerarperspektiv?

Läs intervjun här

Om Analyst Group: Ett av Sveriges främsta analyshus med fokus på små och medelstora börsbolag.

Läs mer om Analyst Group här https://www.analystgroup.se/om-oss/

Det här ett pressmeddelande från Analyst Group angående publicering av intervju med DexTech Medical. Läsare kan anta att Analyst Group har mottagit ersättning för att framställa intervjun. Uppdragsgivaren har inte haft någon möjlighet att påverka de delar där Analyst Group har haft åsikter om Bolaget eller annat som skulle kunna tänkas utgöra en subjektiv bedömning. De delar som Bolaget har kunnat påverka är de delar som är rent faktamässiga och objektiva.