DexTech Medical AB Delårsrapport 1 juli, 2022 – 31 mars 2023

Sammanfattning av tredje kvartalet (2023-01-01 – 2023-03-31)

• Patientrekrytering har påbörjats för Multipelt Myelom-studien
  • Nettoomsättningen uppgick till 0,0 (0,0) MSEK
  • Rörelseresultatet uppgick till -1,6 (-1,1) MSEK
  • Resultat per aktie* -0,08 (-0,06) SEK

* Före och efter utspädning. Resultat per aktie: Periodens resultat dividerat med genomsnittligt antal aktier 18 485 857. För jämförelseperioden var genomsnittligt antal aktier 18 485 857. Belopp inom parentes avser motsvarande period föregående år.

Sammanfattning av niomånadersperioden (2022-07-01 – 2023-03-31)

• Nettoomsättningen uppgick till 0,0 (0,0) MSEK
  • Rörelseresultatet uppgick till -3,7 (-3,2) MSEK
  • Resultat per aktie* -0,19 (-0,20) SEK
  • Likvida medel uppgick vid periodens utgång till 27,1 (35,5) MSEK

* Före och efter utspädning. Resultat per aktie: Periodens resultat dividerat med genomsnittligt antal aktier 18 485 857. För jämförelseperioden var genomsnittligt antal aktier 16 225 200. Belopp inom parentes avser motsvarande period föregående år.

VD:s kommentar

Ansökan för klinisk fas1 studie avseende OsteoDex behandling av multipelt myelom godkändes av Läkemedelsverket och tillstånd meddelades 10 augusti 2022. Studien omfattar 20 patienter med multipelt myelom och genomförs vid ca 4 sjukhuscenter i Sverige.

Huvudprövare (principal investigator, PI) är Dr Katarina Uttervall, MD, PhD, Avdelningen för Hematologi/HERM, Karolinska Universitetssjukhuset, Huddinge. De huvudsakliga blodmarkörerna skall analyseras vid Centrallaboratoriet, Karolinska Universitetssjukhuset, NKS, Solna. Patienterna som inkluderas har recidiverande/behandlingsresistent sjukdom och har erhållit 1–3 tidigare behandlingslinjer. Primär målsättning är att konfirmera säkerhet och tolererbarhet samt som sekundär målsättning att fastställa behandlingsrespons dokumenterat genom förändring i nivå̊ av sjukdomsrelaterade biomarkörer. Dokumentering av livskvalité́ kommer även att göras (QoL scores).

Studiematerial, GMP tillverkad OsteoDex, produceras av Biovian OY, Åbo, Finland. Biovian är bolagets CMO. Studien har startat i slutet av mars 2023 och patientrekrytering pågår. Den beräknas vara färdig kvartal 4 2024.

Anders R Holmberg

Anders Holmberg, verkställande direktör, +46 73 324 27 82

Gösta Lundgren, CFO, +46 70 710 47 88

Denna information är sådan information som DexTech Medical AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 28 april 2023.

Stockholm 28 april 2023

DexTech Medical AB

Denna rapport har inte blivit granskad av Bolagets revisor.

DexTech Medical AB

Dag Hammarskjölds Väg 34A, Uppsala

Postadress:

Box 389, 751 06 Uppsala

www.dextechmedical.com

DexTech Medical AB är ett svenskt forskningsföretag som utifrån sin teknikplattform har utvecklat fyra läkemedelskandidater som skyddas av patent. Huvudkandidaten är OsteoDex för behandling av kastrationsresistent prostatacancer (CRPC) med skelettmetastaser. En framgångsrik klinisk fas II studie har genomförts med OsteoDex där resultatet visar hög tolererbarhet med lindriga biverkningar samt behandlingseffekt på patienter som sviktar på befintliga läkemedel. DexTechs målsättning är att senast efter genomförd fas II-studie utlicensiera respektive läkemedelskandidat. DexTech Medical AB är noterat på Spotlight Stock Market.