Rättelse: Felaktig MAR-klassificering i tidigare pressmeddelande

Lund, Sweden – 12 April 2019 – Dignitana AB issues a rättelse i pressmeddelande "Dignitana AB publicerar årsredovisningen för 2018." Rättelsen avser att pressmeddelandet var felaktigt klassat som MAR och innehöll därför stycket som följer:

"Denna information är sådan information som Dignitana AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EUs Marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående personers försorg för offentliggörande 08:00 (CET), den 12 april 2019."

Pressmeddelandet borde inte ha inneburit denna paragraf eftersom den inte är klassad som MAR.

För mer information, vänligen kontakta:

William Cronin, VD, Dignitana AB  bill.cronin@dignitana.com +1 469 917 5555
Mikael Wahlgren, Vice VD, Dignitana AB  mikael.wahlgren@dignitana.com   +46 709 33 72 20

Om Dignitana

Dignitana AB är världsledande inom kliniskt avancerad hårbottenkylteknik. Företaget tillverkar DigniCap® Cooling System, en patenterad medicinsk kylanordning som ger cancerpatienter möjligheten att minimera håravfall under kemoterapi. FDA godkänd sedan 2015, erbjuder DigniCap kontinuerlig kylning med hög effektivitet, säkerhet och acceptabel patientkomfort. Dignitana AB är noterat på Nasdaq First North Stockholm i Sverige med huvudkontor i Lund och verksamheter i Dallas, Texas i USA. Företagets dotterbolag är Dignitana, Inc. i USA och Dignitana Srl i Italien. Erik Penser Bank är certifierad rådgivare. Läs mer på www.dignitana.se and www.dignicap.com.