Se Dignitanas presentation från Stockholm Corporate Finance Life Science Seminarium den 21 mars

Den 21 mars deltog Dignitana på Stockholm Corporate Finance Life Science Seminarium på Operaterassen. Bill Cronin, CEO Dignitana Inc, presenterade den senaste utvecklingen för bolaget och gav sin syn på framtiden.

Kapitalmarknadsdagen anordnades för investerare, analytiker och media inom Life Science & Healthcare-branschen. 16 företag presenterade sina verksamheter, följt av en frågestund ledd av moderator Lars Frick, ekonomijournalist på Placera/Börsveckan.

Dignitanas presentation går att se i efterhand här: https://wonderland.videosync.fi/2017-03-21-dignitana-inc

För ytterligare information vänligen kontakta:

Semmy Rülf
Styrelseordförande, Dignitana AB (publ)

Telefon: +46 (0)709-312730
E-post: semmy.rulf@dignitana.se

Dignitanas, med säte i Lund, affärsidé är att utveckla, tillverka och marknadsföra den medicintekniska produkten DigniCap®. Dignitana bedriver en kontinuerlig forskning och utveckling av nya användningsområden för DigniCap®. Dignitanas aktier handlas på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bank som Certified Adviser. För mer information gå in på: www.dignitana.se

Dignitanas huvudprodukt - skalpkylningssystemet DigniCap® - är ett patenterat system med syfte att eliminera eller kraftigt reducera håravfall för patienter som genomgår cytostatikabehandling. DigniCap® erbjuder skalpkylning med jämn kyla, hög effektivitet, säkerhet och acceptabel komfort.