SISTA DAG FÖR TECKNING AV NYA AKTIER I FÖRETRÄDESEMISSIONEN ÄR IDAG, FREDAGEN DEN 10 JUNI 2016

Dignitana AB (publ) (”Dignitana”) genomför en företrädesemission som uppgår cirka 19,4 MSEK. Teckning av nya aktier med stöd av teckningsrätter sker under tiden 27 maj 2016 till och med den 10 juni 2016.

Teck­ningsrätterna måste användas för teckning senast den 10 juni 2016. Efter teckningstidens utgång blir outnyttjade teckningsrätter ogiltiga och förlorar sitt värde. 13 teckningsrätter ger rätt att teckna en aktie för 15 SEK. Dignitanas aktie handlas på Nasdaq First North.

Teckning med stöd av företrädesrätt skall ske genom samtidig kontant betalning senast den 10 juni 2016. Teckning genom betalning skall göras antingen med den förtryckta inbetalningsavi som bifogas emissionsredovisningen, eller med den inbetalningsavi som är bifogad till den särskilda anmälningssedeln enligt instruktioner i Informationsmemorandumet, vilket kan hämtas på www.dignitana.se.

Dignitanas skalpkylningssystem, DigniCap®, blev godkänt i december 2015 av amerikanska motsvarigheten till Läkemedelsverket, FDA. Likviden från emissionen ska främst användas för vidare lansering av DigniCap® i USA. Hittills under 2016 har bolaget offentliggjort 26 order i USA, vilka säljs med en utvecklad affärsmodell som innebär långsiktigt högre marginaler.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Dignitanas, med säte i Lund, affärsidé är att utveckla, tillverka och marknadsföra den medicintekniska produkten DigniCap®. Dignitana bedriver en kontinuerlig forskning och utveckling av nya användningsområden för DigniCap®. Dignitanas aktier handlas på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bank som Certified Adviser. För mer information gå in på: www.dignitana.se

Dignitanas huvudprodukt - skalpkylningssystemet DigniCap® - är ett patenterat system med syfte att eliminera eller kraftigt reducera håravfall för patienter som genomgår cytostatikabehandling. DigniCap® erbjuder skalpkylning med jämn kyla, hög effektivitet, säkerhet och acceptabel komfort.