Arbetsförmedlingen expanderar i Östersund

Arbetsförmedlingen behöver utöka sina kontorsytor i Östersund. Från och med 1 juli flyttar de till Diös huvudkontors tidigare lokaler på Prästgatan mitt i city. För att möjliggöra för den snabba etableringen flyttar Diös huvudkontor till en tillfällig lösning i nya lokaler på Hamngatan per omgående.

Arbetsförmedlingen är en svensk statlig förvaltningsmyndighet, som sorterar under Arbets­marknads­departementet och ansvarar för offentlig arbetsförmedling och arbetsmarknadspolitisk verksamhet. Arbetsförmedlingens huvudkontor ligger i Solna utanför Stockholm och det nya kontoret på Prästgatan kommer att inrymma 42 arbetsplatser.

- Det känns bra att vi kan vara snabbfotade i den extrema situation vi befinner oss i till följd av Coronapandemin. Många människor har förlorat sina jobb och vi är glada över att snabbt kunna hjälpa Arbetsförmedlingen att kunna etablera sig i våra tidigare lokaler på Prästgatan. Vi hoppas de kommer trivas och önskar de stort lycka till, säger Johan Fryksborn, affärschef, Diös.

För ytterligare information kontakta gärna:
Johan Fryksborn, affärschef, Diös
E-post: johan.fryksborn@dios.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett marknadsvärde om cirka 23,2 mdkr, ett bestånd om 333 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 483 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap.Läs mer om Diös på www.dios.se. Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund | Tel: +46 770-33 22 00 | info@dios.se, www.dios.se l Org.nr: 556501-1771