Combitech väljer Diös och expansiva Thulehuset i Umeå

I höst stärks Thulehuset som knutpunkt för teknisk spets. Med ambitionen att skapa ett varumärkesstärkande och inbjudande kontor för sina medarbetare tar teknikkonsultbolaget Combitech plats i ett eget helrenoverat våningsplan i fastigheten på Västra Esplanaden. I slutet av maj inleder fastighetsägaren Diös utvecklingen av våningsplanet, som beräknas stå klart för inflyttning i september.

Combitech, som är ett självständigt bolag inom försvars- och säkerhetskoncernen Saab, tillhandahåller tjänster inom bland annat digital transformation, cybersäkerhet och totalförsvar. Bolaget har totalt 2 100 anställda som arbetar med att hjälpa företag, industri och offentlig sektor att dra nytta av teknik och digitalisering för ett hållbart och säkert samhälle. Combitech tar nu plats i Thulehuset, som utgör en av nyckelplatserna i kvarteret Magne där Diös drivit ett aktivt utvecklingsarbete de senaste åren.

Nu skapar vi toppmoderna arbetsplatser i ett strategiskt läge som andas Combitechs varumärke. Genom att utveckla lokalerna med långsiktighet i fokus kan vi skapa en kontorsmiljö där bolaget kan växa och utvecklas på ett hållbart sätt. Vi är riktigt glada över att välkomna Combitech som hyresgäster hos oss och ser fram emot ett fint samarbete, säger David Nygren, uthyrare, Diös Umeå.

Med världen som spelplan lägger Combitech stor vikt vid centrala lägen, goda pendlingsförutsättningar för bolagets medarbetare och möjligheten att skräddarsy sina kontorsytor på ett sätt som matchar såväl arbetssätt som vision.

– Vår ambition är att skapa ett inbjudande och inspirerande kontor som våra medarbetare ser fram emot att gå till, och som kan fungera som en konkurrensfördel när det kommer till att attrahera ny talang. Intresset för våra tjänster växer och med det behovet av strategiska rekryteringar och arbetsmiljöer som främjar kreativitet och nya idéer, säger Olof Magnusson, Group Functions Property, Saab.

David Nygren, uthyrare, Diös Umeå.
E-post: david.nygren@dios.se

Olof Magnusson, Group Functions Property, Saab.
E-post: olof.magnusson@saabgroup.com

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 30 mdkr, ett bestånd om 339 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 564 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se. Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund  |  Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se  |  Org.nr: 556501-1771