Datschas första etablering utanför storstäderna sker i Diös lokaler i centrala Luleå

Datscha, som är en leverantör av tjänster för information och analys av kommersiella fastigheter, gör sin första etablering utanför storstäderna i centrala Luleå. Företaget flyttar in på översta våningen på Varvsgatan med utsikt över Södra Hamnen. Fastighetsägaren Diös färdigställer just nu lokalerna för inflytt till sommaren.

Datscha är en av världens ledande utvecklare av webbaserad mjukvara för fastighetsinformation och analys av kommersiella fastigheter. I samband med sin etablering i Luleå rekryterar företaget Gustav Nordin, som har i uppgift att bygga upp teamet i Luleå. Gustav kommer närmast från Acino.

- Det är fantastiskt roligt att kunna möjliggöra att Datscha etablerar sig i våra lokaler mitt i centrala Luleå. Lokalerna har en stor terrass och utsikt över Södra Hamnplanen. Nya företagsetableringar ligger helt i linje med vår strategi om stadsutveckling och vi ser mycket fram emot Datschas inflytt i början av sommaren, säger Erik Wallström, förvaltare, Diös Luleå.

- Vi är mycket nöjda att vi med Diös hjälp kunnat hitta en så kreativ och dynamisk lokal i Luleå. För oss var det viktigt att hitta rätt läge och lokal då det är avgörande pusselbitar när vi nu skapar Datscha DevNest:Luleå. DevNest:Luleå är vårt nya utvecklingscenter för att kunna fortsätta att ligga i den absoluta framkanten för framtidens molnbaserade lösningar för fastighetsinformation och fastighetsanalys säger Gustav Nordin, Lead Developer, Datscha DevNest:Luleå

Arbetet med att bygga det nya Datscha-teamet har redan påbörjats och utvecklare som är intresserade av att vara med och bygga upp ett nytt kontor välkomnas att kontakta Datscha.
Läs mer om Datscha här: http://datscha.se/

Erik Wallström, förvaltare, Diös Luleå
E-post: erik.wallstrom@dios.se