Diös affärsutvecklingschef får utökat ansvar

Diös chef för affärsutveckling, Lars-Göran Dahl, blir fastighets- och transaktionschef, vilket betyder att han blir ansvarig för Diös lokala affärsenheter samt projekt- och transaktionsteam. Lars-Göran har varit i bolaget och del av koncernledningen i fem år. Han tillträder sin nya roll per omgående.

- Lars-Göran Dahl har en gedigen bakgrund inom fastighetsförvaltning, transaktioner samt affärsutveckling och är en uppskattad ledare. Han får nu ett utökat ansvar med fokus på högre kassaflöde, som ger oss bättre möjligheter att integrera vår ökade satsning på projekt och våra transaktioner i vår strategi om stadsutveckling. säger Knut Rost, vd Diös.

Diös koncernledning består av Knut Rost vd, Lars-Göran Dahl fastighets- och transaktionschef, Rolf Larsson ekonomi- och finanschef, Kristina Grahn Persson chef affärsstöd och Mia Forsgren, kommunikations- och marknadschef.

Knut Rost, vd, Diös.
E-post: knut.rost@dios.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett marknadsvärde om cirka 21,9 mdkr, ett bestånd om 331 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 473 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap.Läs mer om Diös på www.dios.se. Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund | Tel: +46 770-33 22 00 | info@dios.se, www.dios.se l Org.nr: 556501-1771