Diös förlänger hyresavtalet med bemannings-företaget Manpower i nya lokaler i centrala Gävle

Diös och bemanningsföretaget Manpower har förlängt sitt samarbete och skriver hyresavtal i helt nya lokaler på Drottninggatan mitt i centrala Gävle. I samband med det utvecklar Diös  lokalerna till ett nytt modernt kontor. Syftet är att skapa en attraktiv mötesplats för kunder och medarbetare. Invigning av de nya lokalerna väntas ske i början av mars 2020.

Manpower är ett världsledande bemannings- och rekryteringsföretag som finns i 80 länder i världen. Varje år genererar de drygt 20 000 jobb fördelat på 50 orter i Sverige. De har funnits etablerade i Gävle sedan 1998 och här jobbar tio personer.

- Vi är jätteglada över att vi nu förlänger vårt samarbete med Manpower och att vi samtidigt kan erbjuda nya utvecklade lokaler med A-läge mitt på Drottninggatan i centrala Gävle. Det bidrar till att fler människor kommer att röra sig i kvarteret. Vi önskar Manpower varmt lycka till, säger Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös.

- Nu uppgraderar vi vår närvaro i centrala Gävle genom att flytta till toppenfina lokaler på bästa läge hos Diös. Här kommer vi fortsätta leverera rekryterings- och bemanningstjänster av riktigt god kvalitet och kunskap. Vi ser mycket fram emot invigning, säger John Lemström, head of real estate ManpowerGroup.

Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös
E-post: daniel.westblom@dios.se

John Lemström, head of real estate, ManpowerGroup
E-post: john.lemstrom@manpowergroup.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 23,5 mdkr, ett bestånd om 337 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 486 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se. Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund | Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se | Org.nr: 556501-1771

Citat

- Nu uppgraderar vi vår närvaro i centrala Gävle genom att flytta till toppenfina lokaler på bästa läge hos Diös. Här kommer vi fortsätta leverera rekryterings- och bemanningstjänster av riktigt god kvalitet och kunskap. Vi ser mycket fram emot invigning.
John Lemström, head of real estate ManpowerGroup.
- Vi är jätteglada över att vi nu förlänger vårt samarbete med Manpower och att vi samtidigt kan erbjuda nya utvecklade lokaler med A-läge mitt på Drottninggatan i centrala Gävle. Det bidrar till att fler människor kommer att röra sig i kvarteret. Vi önskar Manpower varmt lycka till.
Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös.