Diös hyr ut ny lokal till Bahnhof i Borlänge

Nu är det klart att internettjänstebolaget Bahnhof flyttar in med sin supportverksamhet i nya lokaler på Stationsgatan 8 i centrala Borlänge. Diös utvecklar just nu lokalen till att ha en öppen lösning och stora rum. Beräknad inflytt blir redan nu i sommar, under juli månad.

Bahnhof AB bildades 1994 och är moderbolaget med säte i Stockholm. Bahnhof AB verkar inom företagsmarknaden med tjänster inom data- och telekommunikation såsom bredband, cloudlösningar och tv-tjänster. De vänder sig till både privat- och företagsmarknaden.

- Det känns jätteroligt att kunna erbjuda Bahnhof lokaler för sin supportverksamhet i centrala Borlänge. Det stora ytorna kommer att passa dem perfekt och vi utvecklar just nu lokalen för inflytt redan i sommar. Nu ser fram emot att välkomna 50 personer till Stationsgatan, säger Mikael Hartmeier, uthyrare, Diös Borlänge.

- Vi har haft en bra dialog med Diös under en tid och den nya lokalen för vårt supportgäng verkar mycket lovande. Nu förbereder vi oss på flytt samtidigt som Diös fixar med de sista detaljerna. Vi räknar med att vara fullt igång redan i slutet av sommaren, säger Jon Jordås, kommunikationschef, Bahnhof.

Läs mer om Bahnhof här: https://www.bahnhof.se/

Mikael Hartmeier, uthyrare, Diös Borlänge
E-post: mikael.hartmeier@dios.se