Diös hyr ut nya moderna lokaler till Swedbank i centrala Mora

Den 1 maj flyttar Swedbank in i nya moderna lokaler på Kyrkogatan mitt i centrala Mora. Fastighetsägaren Diös utvecklar just nu det nya kontoret med flexibla arbetsplatser och attraktiva ytor för kundbesök och möten. Swedbanks flytt är också del av Diös utvecklingsplaner för Mora centrum.

Swedbank är hyresgäst hos Diös i flera städer såsom Luleå, Skellefteå, Östersund och Falun. På det nya kontoret i Mora kommer 25 personer att arbeta.

- Det känns riktigt bra att kunna erbjuda Swedbank nya lokaler mitt i Mora. Vi har tillsammans med dem tagit fram en lösning för ett modernt kontor, som också är anpassat efter Swedbanks lokalprogram. Det ligger helt i linje med vår strategi om stadsutveckling. Nu påbörjas arbetet med att färdigställa allt inför inflytt i början av maj, säger Bengt Eveby, affärsutvecklare, Diös.

- Det blir ett lyft både för våra kunder och oss 25 medarbetare när Mora-kontoret nu flyttar in i nya moderna lokaler. Lokalernas utformning har skett i nära samarbete med Diös, och vi har uppskattat att de varit så lyhörda för våra önskemål. De nya lokalerna är verkligen anpassade efter våra behov, säger Alexandra Bennström, kontorschef, Swedbank Mora

Bengt Eveby, affärsutvecklare, Diös
E-post: bengt.eveby@dios.se

Alexandra Bennström, kontorschef, Swedbank Mora