Diös hyr ut till Drakfastigheter i centrala Sundsvall

Sundsvalls kommuns fastighetsförvaltning Drakfastigheter etablerar sig i Diös lokaler på Thulegatan 14-16 i centrala Sundsvall. Nu påbörjar fastighetsägaren utvecklingsarbetet av lokalerna till ett modernt kontor för flexibla lösningar. Inflytting är beräknad till mitten av januari 2019.

- Vi är jätteglada över att branschkollegan Drakfastigheter flyttar in i våra lokaler i centrala Sundsvall. Vi har ett gemensamt uppdrag att tillhandahålla lokaler att trivas och utvecklas i, om än på olika marknader. Lokalerna ligger i en vacker och anrik K-märkt fastighet. Nu ser vi fram emot att hälsa våra nya hyresgäster välkomna, säger Anna Dahlgren, förvaltare, Diös.

- Det blir en bra lösning för vår verksamhet i nya kontorslokaler i intilliggande kvarter. Lokalernas flexibla öppna ytor främjar vårt arbetssätt och även hållbart resande med närhet till busshållplats och cykelmöjligheter för vår personal, säger Anna-Karin Ohlsson, tf fastighetschef, Drakfastigheter.

Anna Dahlgren, förvaltare, Diös
E-post: anna.dahlgren@dios.se

Anna-Karin Ohlsson, tf fastighetschef, Drakfastigheter
E-post:
anna-karin.ohlsson@sundsvall.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 23,5 mdkr, ett bestånd om 337 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 486 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se. Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund | Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se | Org.nr: 556501-1771