Diös hyr ut till gastropuben Pitcher’s i centrala Gävle

Nu är det klart att restaurangkedjan Pitcher’s expanderar och blir ny hyresgäst till Diös på Norra Kungsgatan i Gävle. Lokalerna utvecklas just nu till att bli en fullskalig gastropub med fokus på mathantverk. Inflyttning beräknas till början av november.

Pitcher’s grundades 2002 och har 18 restauranger runt om i Sverige. Restaurangkedjans koncept kännetecknas av komponenter som ett brett ölsortiment och vällagad god mat med fokus på lokala råvaror. På restaurangen i Gävle kommer det dessutom finnas en whiskyhörna i samarbete med den lokala whiskyproducenten Mackmyra.

- Pitcher’s är ett välkänt varumärke som vi ser fram emot att välkomna till det redan starka restaurangområdet kring Norra Kungsgatan. Deras koncept kommer attrahera en bred målgrupp och det är extra roligt att fokus ligger på såväl lokala råvaror som producenter, säger Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös.

- Jag ser mycket fram emot öppning av min andra restaurang i Gävle. Vi kommer erbjuda ett brett ölsortiment, whisky från en av de främsta whiskytillverkarna i Sverige och mycket mer. Jag tror vi kommer komplettera det övriga restaurangutbudet i kvarteret jättebra och bidra till Diös strategi om stadsutveckling genom vår etablering, säger Berk Bozlak, franchisetagare, Pitcher’s.

Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös
E-post: daniel.westblom@dios.se

Berk Bozlak, franchisetagare, Pitcher’s
E-post: berk.bozlak@pitchers.se