Diös hyr ut till juice- och yoghurtbaren Huckleberry i centrala Sundsvall

Nu är det klart att juice- och yoghurtbaren Huckleberry etablerar sig på Storgatan mitt i centrala Sundsvall. Fastighetsägaren Diös utvecklar just nu lokalerna till modernt cafékoncept. Öppningen beräknas ske redan innan sommaren.

Huckleberry erbjuder frozen yoghurt, juicer, smoothies och exotiska mackor med fokus på bra råvaror och omsorgsfull tillverkning. Etableringen i centum blir den andra i Sundsvall med omnejd.

- Det känns riktigt bra att kunna erbjuda Huckleberry lokaler för etablering mitt i city. Det blir ett bra tillskott till det övriga utbudet och en naturlig del av det nya kvarteret med In:Gallerian och
Clarion-hotellet som vi bygger, säger Anna Dahlgren, förvaltare, Diös Sundsvall.

- Vi är glada över att ha möjligheten att etablera oss på bästa läge i centrala Sundsvall. Vår nya lokal är fantastisk med stora fönster ut mot både Storgatan och Torggatan. Nu ser vi fram emot öppning lagom till sommaren, säger Mender Daoud, ägare, Huckleberry.

Anna Dahlgren, förvaltare, Diös
Telefon: 010-
E-post:
anna.dahlgren@dios.se

Mender Daoud, ägare, Huckleberry

Telefon:
076-2061008
E-post: aglantan@hotmail.com

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett marknadsvärde om cirka 21,9 mdkr, ett bestånd om 331 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 473 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap.Läs mer om Diös på www.dios.se. Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund | Tel: +46 770-33 22 00 | info@dios.se, www.dios.se l Org.nr: 556501-1771