Diös hyr ut till Pinchos nya restaurang- och hotellkoncept i Åre

Nu är det klart att resaturangkedjan Pinchos etablerar sig vid Åre Torg och utvecklar därmed ett nytt koncept som innehåller både restaurang och hotell. Fastighetsägaren Diös kommer, tillsammans ned Pinchos, under sommaren att utveckla lokalerna med Pinchos inredning samt uppgradera befintliga hotellrum. Inflyttning och nyöppning beräknas ske till i novenber 2019.

Pinchos är ett restaurangkoncept baserad på en svensk originalidé etablerad i Göteborg 2012. Förutom att erbjuda ett brett och varierat utbud av smårätter i lokaler med extravagant dekor utmärker sig Pinchos också genom att vara världens första restaurang där alla beställningar sker via en egenutvecklad app. 2014 öppnades konceptet upp för franchisetagare och kedjan finns idag i ett sextiotal svenska städer. I Åre utvecklas verksamheten tillsammans med hotell.

– Det känns fantastiskt att kunna erbjuda Pinchos lokaler för sin etablering mitt i Åre och bidra till bolagets utökade verksamhet med satsning på hotell. Pinchos är rätt verksamhet för Åre och kommer att stärka Åres året runt-erbjudande. Nu ser vi fram emot öppning till vintersäsongen 2019/2020, säger Johan Fryksborn, affärschef, Diös Östersund/Åre.

Hotellet kommer att förädlas samt få en ny design och atmosfär. Merparten av rummen kommer få egen dusch och toalett och alla gemensamma utrymmen kommer få en mysigare loungemiljö.

– Vi kommer förhoppningsvis vara med och skapa ett bredare koncept för Åre som destination. Och de två verksamheterna kommer komplettera varandra bra; Pinchos med fördelaktiga priser och sitt härliga koncept och hotellet som ska bjuda in till prisvärt boende mitt i byn. Vi ser fram emot att påbörja vår rekrytering inom kort och vi räknar med att bli cirka 20-30 personer, säger Rikard Öhrbom, Pinchos.

Johan Fryksborn, affärschef, Diös Östersund/Åre
E-post:
johan.fryksborn@dios.se

Rikard Öhrbom, Pinchos
Telefon: 070-380 82 52
E-post: rikard@ostersund.pinchos.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett marknadsvärde om cirka 21,9 mdkr, ett bestånd om 331 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 473 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap.Läs mer om Diös på www.dios.se. Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund | Tel: +46 770-33 22 00 | info@dios.se, www.dios.se l Org.nr: 556501-1771