Diös och Advania tecknar hyresavtal om kontorsytor i centrala Gävle

Ett större och mer centralt beläget kontor som synliggör varumärket och skapar rätt förutsättningar för samverkan – det är målbilden när techbolaget Advania tar plats hos fastighetsägaren Diös på Norra Rådmansgatan i juli 2024. Parterna har tecknat ett grönt hyresavtal och kontoret utvecklas med hållbarhet som ledstjärna.

Advania är ett nordiskt techbolag med huvudkontor i Stockholm och lokala kontor på ytterligare 16 orter runt om i landet. Med inställningen att IT är nyckeln till en hållbar framtid erbjuder företaget en rad IT-tjänster till företag, skolor, myndigheter och kommuner. Advania har funnits etablerade i Gävle sedan 2012 och beslutet att flytta till det nya, ca 260 kvadratmeter stora kontoret på Norra Rådmansgatan, föranleds av en tilltagande efterfrågan av bolagets tjänster.

Vi är mycket glada över att välkomna Advania till Norra Rådmansgatan. Här får de sin utgångspunkt på en tillgänglig och attraktiv adress ett stenkast från både Centralstationen och stadskärnan. Vi har båda höga hållbarhetsambitioner och vill skapa ett modernt och funktionellt kontor genom återbruk och uppgradering av endast det mest nödvändiga, säger Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös Gävle.

Att satsa på ett centralt beläget kontor är helt i linje med våra utvecklingsplaner. Vi är inne i en expansionsfas där vi behöver nya förutsättningar för att kunna fortsätta växa och stärka vårt erbjudande – både gentemot våra kunder och medarbetare. Vår hållbarhetsstrategi genomsyrar allt vi gör, och det är självklart att det ska vara en röd tråd i anpassningen av vårt blivande kontor, säger Marcus Jansson, team manager, Advania.

Genom att teckna ett grönt hyresavtal sätter hyresvärd och hyresgäst ramarna för gemensamma insatser som ska bidra till minskad miljöpåverkan och energianvändning i den yta som omfattas av kontraktet.

Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös Gävle
E-post: daniel.westblom@dios.se